fbpx

Raport: Polacy tracą zainteresowanie wyprzedażami na AliExpress

Ruch na stronie i w aplikacji AliExpress w trakcie tegorocznych wyprzedaży spadł o 10 milionow odsłon!

To znacząca, 15 procentowa różnica pokazuje, że Polacy coraz mniej chętnie korzystają z zagranicznych promocji i wyprzedaży przedświątecznych. W 2017 roku w dniach 10-12 listopada strona www aliexpress.com oraz aplikacja Android / iOS AliExpress wygenerowała 70 549 063 odsłon, zaś w tym roku – 60 270 537 odsłon.

Różnice na korzyść roku ubiegłego widać wyraźnie w danych o realnych użytkownikach aplikacji i strony www:

  • 10 listopada 2018 było ich prawie o 400 tys. mniej niż w 2017 (1 mln vs 1,4 mln)
  • 11 listopada 2018 było ich o 700 tys. mniej niż w 2017 (1,4 mln vs. 2,1 mln)
  • 12 listopada 2018 było ich o 200 tys. mniej niż w 2017 (1,2 mln vs. 1,4 mln)

Nie zmienia to faktu, że AliExpress umacnia pozycję w polskim rynku e-commerce. W październiku chiński gigant zanotował wynik w postaci 4,7 mln unikalnych użytkowników i ponad 175 mln odsłon, co dało platformie pozycję wicelidera rankingu kategorii e-commerce.

Przyglądając się danym Gemius/PBI z października 2018 oraz danym kolejno z 10, 11 i 12 listopada, można zauważyć, że platforma była wiceliderem niemal we wszystkich rankingach uwzględniających demografię. Wyjątkiem jest grupa wiekowa 55+ (chińska platforma znajduje się na 5 miejscu za Allegro, Media Exprert, Euro RTV AGD i Empikiem), grupa użytkowników mieszkających w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (tutaj AliExpress jest 3, wyprzedza go Allegro i Empik) oraz grupa mężczyzn – tutaj omawiany marketplace również jest na 3 miejscu, za Allegro i sklepem Media Expert

Komentarz eksperta:

– Tegoroczna wyprzedaż na AliExpress rzeczywiście cieszyła się mniejszym zainteresowaniem ze strony kupujących  niż ubiegłoroczna edycja. Możliwe, że udział w tym miała coraz większa popularność wydarzeń takich jak Black Friday czy Cyber Monday, które odbywają się zaledwie kilkanaście dni po 11 listopada – w tym roku są to odpowiednio 23 i 26 listopada. W związku z tym, coraz więcej firm i sklepów przygotowuje atrakcyjne obniżki dla swoich klientów, a część z nich rozpoczyna je nawet kilka dni wcześniej, przez co stanowią one coraz mocniejszą konkurencję dla chińskiego giganta. Kalkulując wciąż stosunkowo długi czas oczekiwania na wysyłkę, część osób mogła zdecydować się na zakupy w innym sklepie – mówi Katarzyna Binert, E-commerce Manager w Gemius Polska. – Interesująca jest także duża popularność aplikacji AliExpress wśród kobiet i mieszkańców wsi. Jest to dowód na duże przywiązanie obu tych grup do marki AliExpress, a także na to, że nie chcą przegapić żadnej atrakcyjnej oferty. Nie powinno dziwić także mniejsze zainteresowanie festiwalem wśród osób najstarszych – jak podaje raport „E-commerce” przygotowany przez Gemius Polska, w grupie 55+ aż 51% osób woli zobaczyć produkt przed zakupem, 29% obawia się problemów z gwarancją produktów zakupionych online, 28% jest przyzwyczajonych do tradycyjnych form zakupów a 23% woli przed zakupem porozmawiać ze sprzedawcą.

Zostaw odpowiedź