fbpx

Raport: Polski e-commerce z potężnym 25 procentowym wzrostem!

Zaskakujące wnioski płyną z raportu europejskiej Fundacji Ecommerce – Polska ma być liderem europejskiego handlu internetowego wśród dużych państw.

Fundacja Ecommerce oszacowała, że polski rynek handlu internetowego urośnie aż o 11,64 miliarda euro. Tylko do końca aktualnego roku. Dane te stoją w oczywistej sprzeczności z raportem J.P. Morgana, który omawialiśmy w lipcu. Tam z kolei przewidywano 9,9 miliarda euro w tym roku, co jest prognozą niższą o 15 procent. Co więcej analitycy Morgana przewidywali średni wzrost do 2021 roku w skali maksymalnie 10 procentowej. Tak jakby przyjmowali zupełnie inną bazę do obliczeń.

ecommerce_poland

ecommerce_poland

Raport Fundacji Ecommerce wymienia następujące statystyki (które należy przytaczać w kontekście faktu kolidowania z innymi danymi):

  • Polski handel internetowy to już 2,31 polskiego PKB
  • 61 procent polskich internautów kupuje w sieci (średnia ta stoi w miejscu od pewnego czasu), co przekłada się na liczbę 24 milionów e-konsumentów w naszym kraju
  • Do 2023 roku przewiduje się że powyższa liczba wzrośnie do 25 milionów
  • Średnio rocznie Polak wydaje w Internecie 651 euro
  • Media społecznościowe są dla naszych e-konsumentów najważniejszym miejscem, gdzie poszukują inspiracji zakupowych – 58 procent korzysta z sieci takich jak: Facebook, Twitter lub Instagram
  • 43 procent e-konsumentów w Polsce korzysta z porównywarek cenowych
  • Najważniejsze kategorie handlu internetowego w Polsce to: ubrania, książki filmy muzyka, bilety, obuwie, kosmetyki.

 

 

 

Zostaw odpowiedź