fbpx

Raport: rosyjski e-commerce w górę, ponad połowa Rosjan kupuje za granicą

Właśnie ukazał się nowy raport traktujący o rosyjskim rynku e-commerce. Wynika z niego, że w ubiegłym roku był on wart skromne 14 miliardów euro.

Aktualny poziom penetracji Internetu w Rosji wynosi 73 procent. Co szokujące, najwięcej osób korzystających z sieci legitymuje się wiekiem 0 – 14 lat. Jeśli chodzi o osoby kupujące to stanowią one 47 procent spośród wszystkich kupujących co jest 10 procentowym wzrostem w ciągu ostatnich 3 lat.

Najciekawszą informacją jest fakt, że aż 56 procent Rosjan kupuje za granicą, zaś co już zupełnie szokujące, aż 14 procent tylko i wyłącznie za granicą. Oznacza to, że Rosjanie odczuwają bardzo wyraźny deficyt rodzimych sklepów internetowych. Gdzie więc kierują swoje wirtualne zachcianki zakupowe?

Głownie do Chin, gdyż najważniejszym sklepem internetowym w Rosji jest …AliBaba. Ten zalicza miesięcznie ponad 18 milionów unikalnych użytkowników z Rosji.

Wśród najczęściej odwiedzanych stron przez Rosjan są:

  1. Wyszukiwarki internetowe (81%)
  2. Sklepy online (76%)
  3. Portale z video online (59%)
  4. Media społecznościowe (52%)
  5. Nowe strony www i aplikacje (44%)
  6. Strony firmowe i aplikacje (31%)
  7. Newslettery (26%)
  8. Blogi (21%)

Tym samym, widać, że społeczeństwo rosyjskie traktuje Internet głównie użytkowo, w celach zasięgnięcia wiedzy lub zrobienia zakupów.

Jeśli chodzi o wybór sklepów to Rosjanie inaczej niż reszta Europy nie uważa marketplace’y za najlepszy wybór. Nasi wschodni sąsiedzi wolą kupować w:

  1. Sklepach horyzontalnych (45%)
  2. Marketplace’ach (41%)
  3. Sklepach producenckich (32%)
  4. Platformach wielomarkowych (31%)
  5. Butikach online (16%)

 

Pełny raport dostępny tutaj:

https://www.ecommercewiki.org/reports/758/ecommerce-report-russia-2018-free

Zostaw odpowiedź