fbpx

Raport: SEM wciąż najważniejszą formą marketingu online

Według raportu State of Digital Advertising 2019 reklama w wyszukiwarkach internetowych wciąż jest najpopularniejszą forma marketingu online.

Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych i na wyspach brytyjskich, bo tam zbierano dane z około 450 przedsiębiorstw działających w segmentach B2B oraz B2C. Według marketingowców z tych krajów, reklama w wyszukiwarkach „zjada” blisko 40 procent ich budżetów. Przy czym nakłady na SEM spadają i w coraz większym stopniu lądują w innych częściach Internetu.

Wielką zmianą jest drugie miejsce. Niegdyś należało do reklam banerowych, które więcej niż dekadę temu były liderem tego typu zestawień. Teraz spadły na trzecie miejsce z udziałem 16 procent w wydatkach. Swoje cenne miejsce oddały dla inwestycji w media społecznościowe (wynik na poziomie 18 procent). Szczególnie wzrosty notuje Instagram. A więc nasza codzienna kultura w coraz większym stopniu skręca w obrazy i odchodzi od pisania. Przy czym video odgrywa również coraz ważniejszą rolę – tak uważa 1/3 badanych.

Jeśli chodzi o plany na przyszłość, to reklamodawcy chcieliby wydawać więcej na… Amazonie. Blisko 2/3 z nich twierdzi, że to właśnie do Jeffa Bezosa popłyną ich pieniądze w przyszłości. 55 procent już reklamuje się na Amazonie, ponieważ uważa, że to najlepsze miejsce aby osiągnąć znakomite rezultaty przy niewielkich nakładach.

Najbardziej zaufanym reklamodawcą pozostaje Google. Nie dziwi, że blisko 85 procent respondentów deklaruje, że będzie w najbliższym czasie sprawdzać nowe formy reklamy w wyszukiwarce z Mountain View.

Zostaw odpowiedź