W internecie pojawił się ciekawy raport analizujący pozycjonowanie w Polskim internecie w upływającym roku.
Pierwszą ciekawostką jest wykres dotyczący porównywarek cen. Warto nań zerknąć i przypomnieć sobie wojnę Google z porównywarkami cenowymi z lutego. Drugi powód to przygniatająca przewaga Ceneo nad resztą stawki – cała sytuacja nie wygląda najlepiej dla Skąpca.pl i Nokautu.pl.
Jeśli chodzi o serwisy będące agregatorami obniżek i promocji to prowadzi Okazjum.pl. O drugie miejsce w pozycjonowaniu biją się Promocyjnegazetki.pl oraz Promoceny.pl.
W kategorii portali aukcyjnych miażdży z kolei Allegro.pl, które odsadziło o dwie długości Gratka.pl. Trzeci jest Otomoto.pl a potem długo nic.
Jeśli chodzi o zakupy grupowe rządzi Groupon.pl, który rozbił w mak konkurencję: Goddealla.pl oraz Gruper.pl.
Ciekawą, ale nieporuszoną w raporcie kwestią jest siła pozycjonerska różnych branż. Wynik w pierwszej trójce z jednej branży często okazywał się zbyt słaby aby wejść do pierwszej dziesiątki innej branży. Stąd, pozwolę sobie dokończyć raport i zrobić listę 5 najbardziej wymagających branż pod kątem SEO.
1. Bankowość
2. Komputery i RTV/AGD
3. Odzież, obuwie, dodatki
4. Operatorzy telekomunikacyjni
5. Książki, komiksy, filmy i muzyka
Cały raport:
http://leadbullet.pl/raport2012#