fbpx

Raport: spożywczak offline Amazon GO generuje obroty na poziomie salonów Apple

Amazon GO to super dochodowy sklep – donoszą zachodni konsultanci i analitycy badający zachowania konsumentów.

Według doniesień portalu retaildetail.eu roczny obrót generowany przez jeden metr kwadratowy nowego sklepu Amazon GO wynosi aż 25,790 euro. Jest to absolutny rekord wśród sklepów spożywczych i niewiele ustępuje salonom Apple z o wiele droższymi produktami na półkach. Obrót na półkach nowego sklepu Amazona jest według analityków od czterech do pięciu razy większy niż klasycznych sklepów spożywczych. Czy to oznacza, że Jeff Bezos trafił na nową żyłę złota?

Być może, statystyki pokazują, że ludzie spędzają w Amazon GO bardzo dużo czasu jak na powierzchnię sklepu – średnia wizyta trwa 27 minut. To bardzo dużo biorąc pod uwagę brak kolejek przy kasie. Niemniej unikalne jest także zachowanie konsumentów jeśli chodzi o dni, w których najchętniej korzystają ze sklepów GO. Otóż są to środy, podczas gdy klasyczne markety odnotowują największy ruch w weekendy.

Wygląda na to, że GO jest idealny sklepem w dni pracujące, kiedy liczy się każda minuta przed i po pracy. Co więcej, sklep oferuje miejsca siedzące, gdzie można od razu skonsumować zdjęte z półki produkty. Jak wiadomo, opłata zostanie pobrana już po wyjściu ze sklepu, podczas przechodzenia przez bramki.

Wszystkie te statystyki i rozważania mogą być humbugiem. Wszak GO wywołał wielkie poruszenie na świecie i ludzie chodzą tam często z samej ciekawości: aby zapoznać się z technologią, produktami, pokazać że jest się modnym i tak dalej.

Zostaw odpowiedź