fbpx

Raport: spożywka online to nowe koło zamachowe Amazona?

Stało się. Pisaliśmy o tym wielokrotnie i w końcu słowo zamieniło się w ciało. Dział e-spożywki to najszybciej rosnący segment sprzedaży Amazona w Stanach Zjednoczonych.

Jak donosi portal retaildetail.eu zakupy spożywcze to aktualnie najdynamiczniej rozwijający się dział amerykańskiego Amazona. Przy czym nie oznacza to, że spożywka stanowi dużą część całkowitych obrotów amerykańskiego e-giganta. Wręcz przeciwnie, chociaż dynamika „e-groceries” powala, to potężne wzrosty wynikają wyłącznie z bardzo niskiej bazy. O jakich wzrostach mowa? 40 procent w roku 2018.

Według informacji eMarketera zamówienia online w kategorii jedzenie i napoje to niecałe 3 procent w skali całego USA, z czego jeden procent zdążył zagarnąć już Amazon. Przekłada się to na „skromny” obrót w postaci 4,75 miliarda dolarów rocznie. Niby dużo, ale daje to e-spożywce raptem drugą od końca pozycję w rankingu najpopularniejszych segmentów sprzedażowych w ramach Amazona. Gorzej wypada tylko sprzedaż aut i części zamiennych.

Nie oznacza to, że dział ten nie ma przed sobą przyszłości. Już 6 na 10 Amerykanów korzystających z Internetu kupiło coś do jedzenia przez portale online. W przypadku spożywki problemem pozostaje dostawa – Amerykanie deklarują, że chcą dostać swoje zakupy tego samego dnia, co jest dla nich synonimem świeżości zakupionych przez Internet towarów.

Aby móc realizować zamówienia na tak wysokim poziomie niezbędna jest sieć naziemnych marketów, które mogą służyć jednocześnie za magazyny zaopatrujące sprzedaż online. Jak wiadomo, w ubiegłym roku Amazon zakupił sieć Whole Foods, co może być zwiastunem tego, że Jeff Bezos zechce podjąć się tego wyzwania. Główną usługą e-grocieres u Amazona pozostaje Fresh, które zadebiutowało także w Europie, ostatnio w Niemczech i Francji. Na początek świeże produkty spożywcze zamawiają mieszkańcy Berlina.

Zostaw odpowiedź