Raport: sprzedaż detaliczna wzrośnie o 2,1% w 2018 w Europie

GfK prognozuje, że w obecnym roku w 28 krajach członkowskich Unii Europejskiej nominalny wzrost obrotów w stacjonarnym handlu detalicznym wyniesie 2,1 procenta.

Dwu procentowa dynamika to dobry wynik, jak na olbrzymią bazę, jaką ma handel detaliczny, ale skromną w porównaniu z wynikami jakie osiąga e-commerce. Co więcej, gdy przyjrzymy się wynikom poszczególnych krajów, okaże się, że ów wzrost w niektórych zostanie „zjedzony” przez inflację. Innymi słowy, konsumpcja w Europie słabnie i jest zjadana przez dodruk pieniądza, a to nie są pozytywne perspektywy na przyszłość. Faktyczny wzrost przewidywany jest dla krajów takich jak Francja, Hiszpania i Węgry.

Najważniejsze wnioski z raportu “European Retail in 2018”:

  • w 2017 r. średnia siła nabywcza każdego obywatela 28 państw członkowskich UE wynosiła 16.436 euro, co oznacza nominalny wzrost o 1,9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wśród krajów Unii Europejskiej jedynie Wielka Brytania (-1,5 proc.) zanotowała spadek
  • Polska dominuje nad kilkoma krajami w swojej części Europy, jednocześnie znacząco odbiegając zamożnością swoich mieszańców od części zachodniej
  • Zeszłoroczny wzrost popytu zrekompensował spadek udziału rynkowego stacjonarnego handlu detalicznego na rzecz sprzedaży internetowej
  • GfK prognozuje znaczące stopy wzrostu w Bułgarii (+5,3 proc.), w Polsce (+5,6 proc) na Węgrzech (+6,0 proc.), w Czechach (+6,5 proc.) i w Rumunii (+7,5 proc.)
  • w 2017 r. w analizowanych krajach Europy odnotowano wzrost absolutnej ilości powierzchni handlowej. Jedynym wyjątkiem była Holandia na mieszkańców krajów Beneluksu przypada ponad dwa razy więcej powierzchni sprzedaży (1,48 -1,64 m²) niż na mieszkańców Rumunii (0,72 m²) czy Polski (0,98 m²)

 

Tutaj link do pełnego raportu

http://insights.gfk.com/handel-detaliczny-w-europie

Zostaw odpowiedź