fbpx
Uber eats

Raport: Uber Eats i podobni wygenerowali 500 mln euro przychodów restauracjom

Według raportu Deloitte platformy do zamawiania jedzenia to nie lada gratka dla restauracji w największych stolicach Europy.

Badanie Deloitte objęło: Londyn, Madryt, Paryż i Warszawę. Wynika zeń, że platformy do zamawiania posiłków z dowozem umożliwiają restauracjom w czterech zbadanych stolicach dodatkową sprzedaż 1,6 mln  posiłków tygodniowo. Mowa tu o bardzo konkretnych pieniądzach, gdyż platformy te zwiększyły zyski firm z sektora restauracyjnego o 285 mln EUR , a przychody o 500 mln  EUR. Według danych zawartych w raporcie Deloitte, nowe technologie pomagają restauracjom w reagowaniu na zmiany preferencji konsumentów, lepsze wykorzystywanie zasobów,  stymulują rozwój i wprowadzanie innowacji.

Chociaż kwota 500 mln euro brzmi poważnie, to przy aktualnych obrotach restauracji wcale nie stanowi punktu zwrotnego. Platformy do zamawiania posiłków, pozwoliły zwiększyć liczbę zamówień z restauracji w Paryżu i Londynie o ponad 4 proc. oraz o około 1,5-2 proc. w Madrycie i Warszawie. Co ciekawe, platformy takie jak Uber Eats demokratyzują rynek. Dzięki nim skorzystały szczególnie niezależne restauracje. Wybierane w nich posiłki na wynos stanowiły około połowę, czyli 729 tys. zrealizowanych dodatkowych zamówień. Wygląda na to, że Uber, Pyszne, czy Pizza Portal powinny być traktowane jako konkurent dużych sieci restauracji takich jak McDonalds.

Raport: Uber Eats i podobni wygenerowali 500 mln euro przychodów restauracjom

Według danych Deloitte, największy wzrost przychodów i zysków zanotowały restauracje w Londynie. Odnotowały one odpowiednio 323 mln funtów przychodu (wzrost o 1,4 proc) oraz 189 mln funtów zysku. W Paryżu obroty wzrosły o 1,1 proc., osiągając 94 mln euro, natomiast zyski wzrosły o 18 mln euro. W Warszawie restauracje zanotowały bardzo zbliżony wzrost przychodów (1 proc.), który osiągnął 110 mln złotych, i wypracowały zysk rzędu 46 mln złotych. Madryt jest dla odmiany jedynym spośród badanych miast, którego restauracje odnotowały większy wzrost zysku (36 mln euro), niż przychodów (23 mln euro). Spowodowane jest to wyższymi marżami zamówień pochodzących z platform, względem tych pochodzących z zamówień bezpośrednich.

Firma doradcza Deloitte prognozuje, że rola platform realizujących dostawy znacznie wzrośnie i będą one miały jeszcze większy wpływ na rozwój sektora. Już teraz restauracje, które współpracują z Uber Eats w Londynie, Paryżu, Warszawie i Madrycie raportują wzrost sprzedaży na poziomie 59-74 proc., od momentu dołączenia do platformy.

Raport: Uber Eats i podobni wygenerowali 500 mln euro przychodów restauracjom

Zostaw odpowiedź