fbpx

Raport “World Internet Project Poland 2013” – cz. II

Do czego wykorzystujemy Internet? Jak korzystamy z mediów? Z jakich urządzeń łączymy się z siecią? Między innymi na te pytania odpowiada najnowszy raport “World Internet Project Poland 2013”.

Niemal wszyscy polscy internauci wykorzystują sieć w celach komunikacyjnych – 90 proc. z nich sprawdza maila przynajmniej raz na jakiś czas, a 2/3 użytkowników rozmawia przez komunikatory. Tyle samo osób przyznaje, że co najmniej raz w tygodniu sprawdza wiadomości – lokalne, krajowe i światowe.

Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się informacje sportowe – przyciągają ok. 40 proc. użytkowników sieci. Dostrzegalne jest występowanie dysproporcji, gdy spojrzymy na płeć e-czytelnika. Ostatnia kategoria newsów gromadzi 65 proc. mężczyzn i jedynie 17 proc. kobiet.

Nad Wisłą można zaobserwować bardzo dużą popularność portali społecznościowych. 77 proc. Polaków deklaruje posiadanie konta w jednym z popularnych tego typu serwisów (wśród osób w wieku poniżej 19 lat współczynnik ten wynosi niemal 100 proc.). Mało zaskakująca jest silna pozycja Facebooka. To w tym segmencie niekwestionowany hegemon, gromadzący 61 proc. użytkowników sieci. Dużo bardziej ciekawe jest z całą pewnością to, że w grupie 50+ silniejszy od światowego lidera jest rodzimy nk.pl.

Co drugi krajowy internauta korzysta z e-bankowości i możliwości opłacania rachunków. 48 proc. badanych deklaruje porównywanie cen produktów, a 29 proc. co najmniej raz w miesiącu robi w sieci zakupy.

Jeśli spojrzymy na wyniki z lat ubiegłych, to okaże się, że coraz mniej czasu poświęcamy telewizji. Największa różnica przeciętnego czasu poświęcanego na oba media występuje wśród najmłodszych (do 19 lat) i wynosi aż 1,5 godziny dziennie.

Statystycznie rzecz biorąc niemal każdy polski internauta jest posiadaczem telefonu komórkowego. Poza tym nie sposób nie zauważyć, że laptopy stały się nad Wisłą popularniejsze od komputerów stacjonarnych – może się nimi pochwalić już 70 proc. użytkowników sieci.

Zostaw odpowiedź