Raport: zbyt dobre recenzje sklepu zniechęcają klientów

Wspólne badanie Power Reviews i Uniwersytetu Northwestern pokazało, że kupowanie pozytywnych opinii to marny pomysł.

Jeśli jeszcze uważacie, że kupowanie sobie super pozytywnych opinii to dobry pomysł, to najwyższa pora zweryfikować swoje podejście. W raporcie o wiele mówiącym tytule: „From Reviews to Revenue: How Star Ratings and Review Content Influence Purchase” autorzy wskazują na kilka istotnych wniosków z przeprowadzonych badań. Dotyczą one zarówno wpływu recenzji na konwersje w sklepach internetowych, jak i na sprzedaż samych produktów.

Według raportu średnia ocen, która najmocniej zachęca do zakupu w pięciostopniowej skali waha się między 4.2 a 4.5, gdyż nikt nie wierzy w możliwość perfekcyjnej obsługi w sklepie lub perfekcyjnego wykonania produktu. Co ciekawe, klienci mają dość różne podejście w kwestii chęci kupowania produktów i usług, w zależności od ich oceny. W przypadku produktów, nawet te z niską oceną cieszą się sporym zainteresowaniem, zaś chęć kupowania mocno wzrasta w okolicach 4 gwiazdek i więcej. W przypadku usług mamy do czynienia z krzywą, która narasta prawie liniowo w zależności od wysokości oceny. Może to wynikać z faktu, że usługa jest trudna do zweryfikowania, póki nie skorzystamy z niej sami, zaś produkt możemy ocenić jeszcze przed zakupem.

W badaniu znaleziono także inną zależność: między ceną dobra i stopniem jego pozytywnej oceny a chęcią zakupu. Naturalnie, jest to zależność pozytywna: im wyższa cena i ocena dobra, tym większa chęć zakupu tego dobra. Jeśli zaś chodzi o prezentację samych ocen sklepu lub produktu to dominuje zasada: im więcej pokazujemy recenzji, tym lepszy poziom konwersji.

Zostaw odpowiedź