fbpx

Real-time marketing, czyli marketing aktywny (operatywny)

Pojęcie real time marketing robi od niedawna karierę w zachodnich mediach i jest ściśle związane z szerszym zagadnieniem marketing automation.

To własnie marketing automation pozwala systemowi reklamowemu reagować na bieżąco lub “na żywo” na zachowania potencjalnych konsumentów. Gdzie i jak warto reagować? Takie pytanie postawił specjalistom ds marketingu eMarketer.com.

 

Po pierwsze, proponuje spolszczyć “real-time marketing” jako “marketing aktywny” lub “marketing operatywny”, co kojarzy go z bieżąco tworzonymi dynamicznymi. Niemniej dobrze pasujący marketing dynamiczny jest pojęciem od dawna zajętym.

 

Aktualne i przyszłe plany marketingowców dotyczące marketingu operatywnego wyglądają następująco. Najwięcej, bo 55% już teraz korzysta z e-mail marketingu.

 

35% korzysta z sieci www (zapewne reklamy dynamiczne, remarketing, targetowanie), i tutaj też zauważa jeden z największych potencjałów na przyszłość.

 

Kolejny element real-time marketingu to klasyczne call-center, które np w przypadku rezygnacji klienta z zakupu spróbuje nakłonić go do zmiany decyzji.

 

29% marketingowców korzysta z “reklamy krzyżowej”, tzn miesza ze sobą różne kanały aby osiągnąć zamierzony cel – i jest to najlepiej, zdaniem profesjonalistów, rokujący na przyszłość marketing aktywny (lub operatywny).

2 komentarze

  1. Andrzej Lemański 02-08-2013

Zostaw odpowiedź