fbpx

Rebranding Pekao – po TPSA kolejna duża polska marka odchodzi w niebyt

Pekao, oficjalny bank Euro 2012 postanowił wykorzystać nadarzającą się okazję związaną z promocją mistrzostw i pokazał swoje nowe logo. Nie do końca jest to logo nowe – to o prostu kopia właściciela Pekao – UniCredit Group.

Tym oto sposobem kolejna duża polska marka przestaje istnieć. Właściciel Banku Pekao uważa, że taka zmiana sprawi, że bank będzie lepiej postrzegany – jako bardziej stabilny, solidny i innowacyjny.

 

Muszę poczynić w tym miejscu dwie uwagi. Po pierwsze, to nie postrzeganie loga buduje jakość produktu, lecz odwrotnie. Gdyby było inaczej Applowi pozostałoby sprzedawanie antonówek. To chyba wie każdy, kto musiał się zmierzyć z problemem rebrandingu. Stąd też większość logotypów nie prezentuje sobą nic ciekawego – są postrzegane tak jak produkt, na którym się znajdują.

Druga uwaga – znika kolejna duża polska marka i chociaż moje poglądy dalekie od polskiej martyrologii patriotycznej to nie uważam, że biały ciapek na czerwonym kółku jest logiem lepszym lub bardziej wyrazistym od polskiego żubra na tle niebieskiego koloru, który często jest kojarzony z nowoczesnymi technologiami. Krój czcionki jako żywo przypomina ten użyty do loga Onetu. Ogółem, szkoda wypracowanej tradycji jaka stała za poprzednim logo i tej odrobiny polskości, z której czasami warto być dumnym.

Zostaw odpowiedź