fbpx

Recepta na sukces w e-biznesie

W ciągu siedmiu lat istnienia firma Krakvet z Wieliczki stała się największym e-sklepem zoologicznym w Polsce i jednym z liczących się graczy na jedenastu rynkach europejskich. W najbliższym czasie właściciele planują ekspansje na kolejne rynku. Według właścicieli Krakvet recepta na sukces to przede wszystkim pasja, ciężka praca i ogromna determinacja, by osiągać kolejne zamierzone cele.

Krakvet założony został w 2006 roku przez lekarza weterynarii Jarosława Orła i inżyniera informatyki Marka Batko. W ciągu siedmiu lat obecności na rynku podkrakowska firma konsekwentnie umacniała swoją pozycję inwestując w rozwój, rozbudowując infrastrukturę oraz podnosząc standardy świadczonych usług.

W 2006 roku w naszym sklepie zaopatrywało się około 1000 osób, teraz liczba klientów wzrosła do 200 tysięcy, to tyle, ile wynosi liczba mieszkańców miasta wielkości Kielc. Miesięcznie realizujemy około 40 tysięcy zamówień. Kolejnym krokiem naprzód była ekspansja na rynki zagraniczne – mówi prezes firmy Marek Batko. Pod marką Zoofast działamy już między innymi w Niemczech, Austrii, Francji czy na Węgrzech. W kolejnych latach planujemy wejść na rynki m.in. w Hiszpanii, Anglii, Włoch czy Rosji – dodaje.

Od początku swojego istnienia firma stawia na konsekwentny i dynamiczny rozwój oraz najnowocześniejsze technologie. O ogromnym skoku, jakiego dokonała firma w ciągu pierwszych siedmiu lat świadczyć mogą chociażby liczby, takie jak: wzrost sprzedaży z 3 mln złotych osiąganych w 2006 roku do ponad 100 mln w roku 2012, wzrost zatrudnienia z 4 do 84 osób w ciągu pierwszych siedmiu lat istnienia, a także rozbudowa powierzchni magazynowej, która od momentu rozpoczęcia działalności zwiększyła się z 70 do ponad 4000 m2 nowoczesnej powierzchni wysokiego składowania.

Szybko rozwijająca się firma z Wieliczki została również doceniona przez Puls Biznesu, który wyróżnił ją w rankingu „Gazele Biznesu”. Właściciele firmy zostali docenieni za sukcesywny wzrost przychodów ze sprzedaży w latach 2009-2011.

Wyróżnienie naszej firmy w rankingu wiele dla nas znaczy. Dowodzi bowiem, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju. Te kilka lat obecności na polskim rynku pozwoliło nam zbudować pozycję lidera w swojej branży, a dzięki współpracy z krajowymi i zagranicznymi partnerami, możemy zaproponować naszym klientom wysokiej jakości towar w przystępnej cenie – mówi Marek Batko.

Najbliższe plany na przyszłość to przede wszystkim dalszy konsekwentny rozwój, umocnienie się na pozycji lidera w kraju oraz dalsza ekspansja na kolejne rynki europejskie. Ogromnie pomocne w spełnieniu tych założeń jest z pewnością nowo powstałe Centrum Logistyczne o powierzchni ponad 4500 m2, które jest jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w branży zoologicznej w Polsce. Dzięki nowemu Centrum nie tylko zwiększyła się całkowita powierzchnia magazynowa, lecz także usprawniony został cały wewnętrzny system, co przekłada się również na lepszą obsługę klienta.

Zostaw odpowiedź