fbpx

Recman24.com – czyli sklep ze wsparciem samego IBMa

Nie tak dawno światek e-commerce obiegł dość elektryzujący news – suwalski producent ubrań, firma Recman zdecydowała się na otwarcie sklepu internetowego przy wydatnym wsparciu samego IBMa.

Pora sprawdzić, co jest wart ów siódmy cud świata.

 

Zanim przejdziemy do analizy layoutu sklepu, warto wspomnieć, że Recman wdrożył rozwiązania IBMa dedykowane do optymalizacji marketingu cyfrowego. Jeśli chodzi o szczegóły to warto udać się do IBMa, który pisze co następuje:

 

„Dzięki narzędziom IBM do optymalizacji marketingu sieciowego oraz rozwiązaniom dla analityki, Recman jest w stanie dopasowywać ofertę do potrzeb różnych grup klientów, a za pomocą specjalnej aplikacji dostępnej na stronie firma uzyskuje opinie o ich zadowoleniu z transakcji. Osoby zarządzające e-sklepem mają możliwość analizowania i badania ruchu użytkowników w witrynie w czasie rzeczywistym. Wnioski pozwalają na wspieranie wielokanałowych procesów pozyskania i utrzymania klienta oraz optymalizację kampanii sprzedażowych i promocyjnych marki, przede wszystkim przez dostarczanie użytkownikowi treści, ofert, produktów spersonalizowanych pod kątem jego zainteresowań i preferencji.”

 

Brzmi bardzo poważne! Zerknijmy jak w praktyce wygląda layout strony.

 

Już strona główna sugeruje bardzo jasny przekaz – ten sklep należy do dopracowanych w każdym detalu, przynajmniej pod względem layoutu. Jest prosto, ale elegancko. Świetne wrażenie robi układ banerów – przekazuje niemało informacji, a jest znakomicie przejrzysty, czyli skuteczny.

 

 

Takie samo wrażenie robi strona kategorii. Proste linie, białe tło z negatywną przestrzenią nadającą całości ładu. Górną część zajmuje baner prezentujący zawartość oferty oraz promujący określony sposób zakupu lub grupę produktów, tym samym potwierdzając słuszność wyboru użytkownika. Ponadto, Recman postawił na multum filtrów po lewej stronie i nie sposób nie docenić faktu, że są one zwijane! Zawsze warto podkreślić, że filtr cenowy nie powinien być zamknięty w kilku grupach, jakie wymyśliła sobie obsługa sklepu. Pełna elastyczność to podstawa wygody!

 

 

Strona produktowa to nareszcie jakieś wyjście poza obowiązujący kanon. Pierwszą ciekawostką jest sposób prezentacji galerii zdjęć – pionowy wybór oszczędza miejsce na stronie w niebywały sposób, a to było jednym z nadrzędnych celów projektantów tego sklepu – minimalizm i oszczędność miejsca.

 

 

Druga udana ciekawostka to opis produktu w zakładkach, a konkretnie w ich treści, gdzie wstawiono także skład produktów oraz od raz sposób ich prania, czyszczenia i prasowania. Rewelacja! Trzecia ciekawostka to pole na dole strony „produkty użyte w tej stylizacji”. O ile ciekawsze i bardziej naturalne podejście od oklepanego „inni klienci przeglądali także”.

 

Ogółem, sklep robi świetne wrażenie prostotą, wyważeniem, zestawieniem tonów i kolorów, z jasną górą i czarną niczym smoła stopką wciąż przypomina, że klasyczna elegancja jest warta każdych pieniędzy, nawet tych, które zażądał IBM. A co do samego oprogramowania IBMa – poczekamy, zobaczymy, Recman z pewnością zechce pochwalić się ewentualnymi sukcesami na polu sprzedaży.

 

To o czym Recman powinien pomyśleć to lepszy system komunikowania np. błędów. Przykład to chociażby nieudana próba dodania produktu do koszyka. Gdy wybierzemy parametry, których produkt nie spełnia i klikniemy „dodaj do koszyka”, system w dalszym ciągu prosi o wybranie ww parametrów. Z drugiej strony informuje na stronie produktu, o tym, że towar o wybranych parametrach nie jest dostępny. Po co więc umożliwiać dodawanie go do koszyka?

Zostaw odpowiedź