fbpx

Regifting – ten trend zyskuje w Polsce coraz więcej zwolenników

Regifting, to popularny w Stanach Zjednoczonych oraz Europie trend, który nie tylko pozwala na oszczędność, ale również jest przyjazny środowisku.

Polacy w ubiegłym roku otrzymali średnio jeden nietrafiony prezent, a regifting jest mądrym rozwiązaniem dla tych, którzy zostali obdarowani niedoskonałymi podarunkami.

Badanie pokazuje, że kupno prezentów nie jest prostym zadaniem, 29% respondentów uważa, że prezenty dla dzieci są najłatwiejsze do zrealizowania, 27% wskazało partnerów, jako osoby, którym najtrudniej jest kupić podarunek. Co ciekawe, 16% respondentów wskazało wycieczkę, jako najbardziej pożądany prezent, ale tylko 1% spodziewa się znaleźć taki podarunek pod choinką. 17% respondentów wskazało skarpetki i bieliznę, jako najmniej pożądany prezent, ale 9% uważa, że właśnie tym zostaną obdarowani.

Polacy wyceniają zeszłoroczne nietrafione prezenty, jakie otrzymali na kwotę 149,72 zł, co stanowi niemal 1/3 ogólnego budżetu przeznaczonego na prezenty. Większość (37%) respondentów zakłada, że nieudane prezenty zatrzyma, 10% sprzeda, a 17% przekaże je innej osobie.

W USA, ponad połowa respondentów badania przeprowadzonego dla serwisu moneymanagement.org stwierdziło, że praktyka ponownego wręczania otrzymanego od innej osoby prezentu jest dla nich akceptowalna.

prezent

Serwis regiftable.com podpowiada, jakich zasad warto przestrzegać, jeśli chcielibyśmy obdarować kogoś innego prezentem, który nie spełnił naszych oczekiwań:

  • unikajmy regiftingu w przypadku ręcznie wytwarzanych podarunków, książek z dedykacją oraz tych przedmiotów, które są unikalne i jedyne w swoim rodzaju. Przykładami prezentów, które możemy bez obaw ponownie wręczyć są np. markowe alkohole;
  • chociaż wydaje się to oczywiste, warto pamiętać, aby wręczać tylko i wyłącznie prezenty, które są nowe i nieużywane;
  • jeśli nie jesteśmy pewni, od kogo otrzymaliśmy dany podarunek, lepiej wstrzymajmy się z decyzją o wręczeniu go komuś innemu, aby uniknąć sytuacji, w jakiej otrzyma go osoba, od której dostaliśmy prezent pierwotnie.

*Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP dla eBay Polska na grupie 1059 osób w wieku 16-54 w listopadzie 2013.

Zostaw odpowiedź