fbpx
video-reklama

Reklama Allegro wprowadzała w błąd – orzekła Komisja Etyki Reklamy

Allegro nie przestrzegało Kodeksu Etyki Reklamy jednoznacznie orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Chodzi o przekaz reklamowy nowej usługi Smart. Reklama w której Allegro emitowało niepełne warunki swojej usługi została już zdjęta z anteny, ale niesmak pozostał. A także liczne skargi. Autor jedne z nich argumentował w złożonym do Komisji Etyki Reklamy piśmie:

„Rok darmowych przesyłek z Allegro za 49 zł , co wynosi kilkanaście groszy dziennie. Nawet 365 przesyłek. W reklamie pominięto bardzo ważny dla klientów fakt (a co za tym idzie reklama wprowadza klientów w błąd) że promocja obowiązuje przy zakupach za min. 40zł u danego sprzedawcy. Nie ma takiej informacji w reklamie- nawet nie ma informacji że szczegóły są w regulaminie”

Trudno się z tą argumentacją niezgodzić. Podobnie uczyniła Komisja, która zwróciła uwagę, że zakupy od 40zł stanowią bardzo ważny element decyzyjny dla potencjalnie zainteresowanych osób. Komisja odrzekła na próbę obrony ze strony Allegro bardzo stanowczo podkreślając, że:

“Reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i zawiera treści, które mogą nadużywać zaufania odbiorców lub wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. W opinii Zespołu Orzekającego, reklama nie zawiera informacji o istotnych warunkach/postanowieniach usługi ani odniesienia do regulaminu usługi Allegro Smart i może wprowadzać odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanego produktu”.

Komisja Etyki Reklamy postanowiła podpowiedzieć Allegro, jak następnym razem nie doprowadzić do sytuacji, w której konsumenci mogą się poczuć pokrzywdzeni niepełnym przekazem reklamowym:

“Przy reklamowaniu usługi Allegro Smart, łączącej w sobie elementy finansowe, pożądane byłoby sięgnięcie po standardy i praktyki rynkowe utrwalone w branży finansowej, gdzie wszystkie istotne warunki usługi są zawarte w treści komunikatu reklamowego”.

Zostaw odpowiedź