fbpx

Reklama: Internet podjada telewizję

Najnowsze badania IAB pokazują, że Internet podjada budżety reklamowe nie tylko prasy ale także telewizji – i to coraz w większym stopniu. A to wszystko dzięki rosnącej w sile reklamie video.

A przynajmniej tak wygląda sytuacja w okolicach Nowego Jorku, gdzie przepytano blisko 300 marketingowców jak rozlokowują i mają zamiar rozlokowywać swoje budżety w najbliższych latach.

 

Poniższy wykres jest bezlitosny dla telewizji w nadchodzących latach. Jeszcze w 2012 roku budżety marketingowe przeznaczone na rynek tv/video zdecydowanie faworyzowały telewizję – 58% do 42%. Aktualny rok 2014 może przynieść w tej kwestii przełom – Amerykanie spodziewają się co najmniej wyrównania budżetów 50 na 50.

 

 

Aż 65% respondentów, czyli blisko 2/3 twierdzi, że właśnie w 2014 roku znacząco powiększy budżety na reklamę video w Internecie i odbędzie się to kosztem klasycznej reklamy telewizyjnej.

 

Na koniec zerknijmy na wykres, który pokazuje w jaki sposób marketingowcy w USA kupują miejsca reklamowe w portalach video. 77% czyni to bezpośrednio, 71% poprzez sieć reklamową, zaś 66% kupuje pakiet – klasyczna telewizja + online.

 


Zostaw odpowiedź