fbpx

Reklama internetowa 2016 – większa od telewizji?

Infosys i Column Five pozwolili sobie wybiec cztery lata w przyszłość rynku reklamy na świecie. Skorzystali przy tym ze źródeł takich jak: Forbes, Forrester Research oraz eMarketer.com. Wydedukwali zeń ciekawe rzeczy, a następnie je naszkicowali.

Wszystko wskazuje na to, że za 4 lata rynek reklamy w sieci przeskoczy wydatki na reklamę telewizyjną. Zrównanie nastąpi w 2015, gdzie każde medium z osobna pożre 67 miliardów dolarów reklamodawców. W 2016 nienasycony internet miałby zbliżyć się do 80 miliardów!

Rozkład reklamy internetowej nie jest zaskakujący. Pozycję lidera piastują nakłady na wyszukiwarki internetowe – co ciekawe, do 2016 mają one spadać – z 55% na 43%.
Potem mamy reklamę display, która pochłonie ok 36-37% wydatków reklamodawców.

Następnie, prognoza mówi, że reklama mobile wyprzedzi social media oraz e-mail marketing. Pytanie, czy w 2016 roku rozdzielimy jeszcze telewizję i internet?

 

Zostaw odpowiedź