fbpx

Reklama internetowa w polskich przedsiębiorstwach

Procreate, agencja, która zajmuje się pozycjonowaniem przygotowała raport pod bardzo długim i poważnym tytułem „Użytkowanie nowoczesnych form reklamy internetowej przez polskich przedsiębiorców w roku 2013”.

Nieco mniej poważnie wygląda metodologia badania, ale na wyniki warto zerknąć.

 

W owej metodologii tkwi cały szkopuł. W badaniu wzięło udział raptem 171 firm, co nijak nie jest wartością reprezentatywną. W dodatku trudno mówić o jakimkolwiek doborze próby – jedynym warunkiem przystąpienia do badania była aktywna strona internetowa przedsiębiorstwa. Stąd można podejrzewać, że Procreate zwyczajnie przebadał swoich kontrahentów. Co nie oznacza, że badanie nie jest godne uwagi – warto zerknąć jak nasza firma wypada na tle innych.

 

Jednym z ważniejszych pytań był stosunek polskich przedsiębiorców do pozycjonowanie strony firmowej w Internecie. Okazuje się, że ci, którzy w sieci już są, wiedzą, że warto – blisko 80% tak właśnie twierdzi.

 

 

Jeśli chodzi o sposób wybierania reklam oraz ich skuteczność to nie ma wielkiego zaskoczenia. Najbardziej zniechęca wysoka cen i brak gwarancji efektów, zaś najmocniej przyciąga niska cena, pewność grupy docelowej oraz gwarancja efektu. Jeśli chodzi o konkretne reklamy najbardziej ceni się tę w wyszukiwarkach oraz e-mailing. Co ciekawe wysoką pozycję zajął także baner.

 

 

Według badań Procreate 57% polskich przedsiębiorców obecnych w Internecie nie jest zainteresowanych prowadzeniem profilu w social media.

Te wyniki dość jasno pokazują, jak w niektórych miejscach mało reprezentatywne jest to badanie. Jeśli połączymy te dane z innymi zawartymi w badaniu, z któych wynika, że polscy przedsiębiorcy są niesamowicie zadowoleni właśnie z pozycjonowania, zaś bardzo przeciętnie z AdWords to można snuć dywagacje, czy dobór przedsiębiorstw nie był układany pod prostą tezę: najlepiej pozycjonować i basta, bo każda inna reklama to przeciętniactwo.

 

Zostaw odpowiedź