fbpx

Reklama kontekstowa: 216mln zł w Polsce

Jak informuje najnowszy raport Adkontekst (to już piąta edycja) rynek reklamy kontekstowej w Polsce nie przestaje rosnąć. Tym razem rok do roku podskoczył o 4.5%, zaś prognozy na 2014 mówią o jeszcze lepszych wynikach w postaci 7.4% wzrostu.

Wydatki na reklamę kontekstową stanowią już 25.3% polskich budżetów SEM.

 

Jak widać na poniższym wykresie, najpopularniejszą formą reklamy w ramach sieci kontekstowych pozostają statyczne grafiki (ponad 83% wskazań) oraz nieprzerwanie popularne reklamy tekstowe (blisko 78%). Cieszy wysoka popularności reklam flash (blisko 53%). 44% popularność reklam intertekstowych z pewnością irytuje użytkowników. Najbardziej ambitne reklamy video oraz personalizowane (retargetowane) zajęły ¼ rynku.

 

 

W tym roku ma być jeszcze lepiej, przynajmniej w założeniach, ponieważ ponad 83% badanych zapowiada wykorzystywanie personalizacji (retargetowania). Połowa zaś twierdzi, że wypuści reklamy mobilne lub targetowane na określone zachowania użytkowników. Dużą popularność mają zdobyć także systemy Real-Time Bidding.

 

 

Na koniec, wykres z trendami na rok 2014 wg pracowników agencji i domów mediowych w Polsce. Jak zwykle numerem jeden pozostaje optymalizacja konwersji. Ciekawiej jest na pozycji nr 2 i nr 3, gdzie odpowiednio wymieniono: targetowanie i personalizację oraz zarządzanie kampanią w wielu kanałach. Z innych ciekawostek: blisko co piąty respondent zwrócił uwagę na konieczność łączenia danych online z offline, co czwarty na marketing automation, zaś co dziesiąty na optymalizację strony mobilnej.

 

Zostaw odpowiedź