fbpx

Reklama kontekstowa w Polsce: Google i Adkontekst najwięksi

Korzystając z uprzejmości Netsprintu (netsprint.eu), który opublikował właśnie raport „Rynek reklamy internetowej w Polsce: kontekst i content marketing” przyjrzymy się kilku najważniejszym statystykom, które charakteryzują polski rynek marketingu treści.

 

Zacznijmy od tego, że obok sieci Google bardzo dobrze na naszym rodzimym rynku radzi sobie sam Adkontekst.

 

 

Chociaż liderem rynku jest Google Display Network, to nie jest to przewaga niepodważalna, jak na rynku wyszukiwarek internetowych. 89.5 procenta to świetny wynik, ale Netsprint dzielnie goni Google z niewiele gorszym 84.2 procenta. Warto przy tym pamiętać, że Netsprint jest jednocześnie autorem badania.

 

netsprint2

 

Jeśli chodzi o sam rynek reklamy kontekstowej w Polsce to ma się dobrze, ponieważ urósł dwukrotnie w ciągu 5 lat do 275 milionów złotych w roku 2015. W kwestii klasyfikacji reklamy kontekstowej to lwia część budżetu idzie na działania mieszane SEM i display (42.1 procenta), ale niewiele mniej na samo display (36.8 procenta). W ostatnim roku mieliśmy na polskim rynku reklamy spore wzrosty reklamy display – wyraźnie widać, gdzie należy szukać źródła owych wzrostów.

 

netsprint3

 

Nic więc dziwnego, że cele reklamowe marketingowców to przede wszystkim budowanie zasięgu (blisko 58 procent wskazań).

 

nesprint4

 

Co jednak nieco zaskakujące – nadal najpopularniejszą formą reklamy jest tekst (84.2 procenta). Niewiele ustępuje im klasyczna reklama graficzna statyczna (73.7 procenta). Jak widać, tzw rich media nie są zbyt mocno obecne w reklamie kontekstowej, co może wydawać się co najmniej niezrozumiałe skoro chodzi o prezentację treści.

 

netsprint5

 

Wszystko staje się jaśniejsze, gdy zerkniemy na konkretne produkty reklamowe używane w działaniach marketingu treści: dominują linki sponsorowane do treści oraz artykuły sponsorowane w zewnętrznych i własnych serwisach www.

netsprint6

I tym sposobem dotarliśmy zaledwie do połowy raportu – więcej ciekawych szczegółów w raporcie dostępnym na stronach Netsprintu.

 

1 komentarz

  1. djmaxx 28-08-2018

Zostaw odpowiedź