fbpx

Reklama kontekstowa w Polsce: badanie pracowników domów mediowych i agencji interaktywnych

AdKontekst przygotował infografikę o stanie rynku reklamy kontekstowej w roku 2012. Aby ją wykonać przepytano 44 pracowników domów mediowych i agencji interaktywnych, jak często, po co i u kogo przeprowadzają kampanie reklamowe.

Z informacji zebranych z kwestionariuszy wynika, że AdKontekst to druga najpopularniejsza sieć zaraz po Google AdWords. Być może, pamiętajmy jednak, że nikt nie powinien być sędzią we własnej sprawie.

 

Po słowie przestrogi co do wyników zawartych na infografice przejdźmy do ich krótkiego omówienia.

Trzecią najpopularniejszą siecią reklamową jest BusinessClick, a po niej SmartContext. Do najpopularniejszych celów reklamy kontekstowej należą: budowanie zasięgu (blisko 80% wskazań), branding (70%) oraz direct response (54%), czyli nadzieja na kliknięcie w baner.

 

Intrygująco wygląda zestwienie popularnych formatów reklamowych. Na pierwszym miejscu mamy graficzne reklamy statyczne (93%), potem mocno trzymają się tekstówki (84%), następnie bardzo mocny wynik osiągnęły rich media w postaci flashu (blisko 73%).

 

Bardzo dobrze wypadły reklamy intekstowe (52%), których osobiście nie znoszę. Kojarzą mi się z obwoźnymi sprzedawcami, którzy próbują włożyć nogę w każde uchylone drzwi.

 

Skoro wspomnieliśmy o reklamach, to trzeba domknąć klamrę i powiedzieć o metodach targetowania. 73% marketingowców osobiście wybiera strony docelowe – i chwała im za to. 68% woli wybór kontekstowy, czyli po słowach kluczowych, zaś 64% podąża za najnowszymi trendami i wskazuje na targetowanie behawioralne.

 

Ale to nie wszystko, kilka smaczków dla wytrwałych poniżej.

Zostaw odpowiedź