fbpx

Reklama na komórkę? Nie. Promocja – jak najbardziej. Badania TNS Polska.

Ponad 14% Polaków, którzy korzystają z usług lokalizacyjnych w telefonach GSM udostępnia swoje dane lokalizacyjne w zamian za dostęp do specjalnych ofert i promocji.

Jednak tylko 6% wyraża chęć otrzymywania reklam ofert dostępnych w bezpośrednim sąsiedztwie.

Takie ciekawe wnioski płyną z badania TNS Polska (do niedawna TNS OBOP i TNS Pentor) na temat lokalizacji użytkowników i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie fakt, że z samych usług lokalizacyjnych korzysta jedynie 12% użytkowników komórek. W bardziej nasyconych technologicznie krajach odsetek ten jest ponad dwukrotnie wyższy (25%).

Na pocieszenie trzeba dodać, że 57% badanych wyraziło chęć rozpoczęcia korzystania z usługi lokalizacji GSM w przyszłości. Wśród tych, którzy już korzystają najważniejszą przyczyną jest dostęp do map a tym samym do nawigacji GPS (39%).
I tutaj kolejna ciekawostka – 15% respondentów potwierdziło meldunek GPS na platformach typu Foresquare.

Zostaw odpowiedź