fbpx

Reklamodawcy coraz mniej zainteresowani Facebookiem

Badanie 33Across przeprowadzone za Wielką Wodą pokazuje nowy ciekawy trend. Wśród 2.200 przebadanych marketingowców internetowych aż 82% deklaruje, że przykłada coraz więcej uwagi do planowania kampanii na platformach innych niż Facebook. To wzrost o 8% i to raptem od marca!

Ponadto, 70% z badanych reklamodawców poświęca coraz więcej czasu na inne platformy reklamowe niż Facebook. Tutaj także mamy spektakularny wzrost – wynik z marca to 58%. Jednym słowem, w krótkim okresie Facebook wychodzi z mody. A w długim? Nie liczmy na gwałtowne zmiany.

Sporo wskazuje na to, że po giełdowym debiucie i potężnych spadkach FB stracił nie tylko w oczach giełdowych ciułaczy, ale także reklamodawców. Wycena możliwości Facebooka to wciąż jedna wielka niewiadoma, gdyż Zuckerberg i spółka nadal nie odnaleźli swojego złotego Graala (tak jak Google odnalazł AdWords) i nie wiadomo, czy oraz kiedy to uczynią.

 

Na marginesie dodajmy, że w USA Google powiększył swój udział w rynku reklamy z 21.4 do 25% w poprzednim kwartale. Zaś cena akcji Facebooka nadal nie wróciła do poziomu sprzed debiutu i brakuje jej do tego sporo bo blisko 7 dolarów.

Zostaw odpowiedź