fbpx

Jak reklamuje się branża e-commerce w Polsce?

Na to pytanie odpowiada jeden z fragmentów większej całości, jaką jest raport Gemiusa (gemius.pl) pod tytułem „E-commerce w Polsce 2016”. Co prawda z części raportu o tym „ja kreklamuje się branża e-commerce w Polsce?” nie otrzymujemy pełnego obrazu sytuacji, a jedynie wycinek czasowy dotyczący display i video online, ale nadal jest to bardzo łakomy kąsek.

Zobaczmy, kto i w jaką reklamę inwestuje najwięcej w polskim handlu internetowym.

Gemius poddał analizie tylko wybrane, ale największe sklepy, w krótkim, bo miesięcznym okresie (kwiecień 2016). Wyniki analizy pokazują, że najwięcej wydaje branża odzieżowa, która jest polska tylko z nazwy. Najlepszymi kreacjami kwietnia 2016 okazały się reklamy emitowane na zlecenie Bonprix oraz Zalando. Jak widać poniżej, kreacje nie porywają pod jakimkolwiek względem. W przypadku Zalando postawiono na konkretne produkty, które najwyraźniej przypadły do gustu klikającym, zaś w przypadku Bon Prix postawiono na pomysł na zakup – dominowały przeceny lub nowości.

top-kreacje

Z kolei najpopularniejsze kreacje Ceneo.pl i Allegro.pl wyglądały jak poniżej. Po raz kolejny mamy przede wszystkim ubrania z lekką “domieszką” opon i telewizorów.

allegro-ceneo-kreacj

Poniżej zestawienie najintensywniej przeprowadzanych kwietniowych kampanii w najważniejszych kategoriach handlu internetowego w Polsce. Jak widać na wynikach, Bonprix dosłownie zmiata konkurencję z powierzchni ziemi. Reklamy niemieckiego giganta rynku wysyłkowego zasypały wszystkie najważniejsze portale horyzontalne: Onet, WP oraz Interię, a także drugi największy portal social media, czyli Facebook (numerem jeden w Polsce pozostaje YouTube.com).

najintensywniejsze-kampanie

Uwagę przykuwa także wysoka pozycja Skarbnicy Narodowej, która dzięki trafnie dobranej nazwie i kolorystyce zbliżonej do niektórych instytucji państwowych, zdaje się robić zawrotną karierę w polskim Internecie.

W ogólnym zestawieniu Bonprixowi ustąpić musiało nawet Zalando. Zestawienie w pierwszej dziesiątce Domodi.pl i Homebook.pl nie powinno być brane na poważnie – wszak te dwa portale są własnością WP.pl, które reklamując je ponosi niewspółmiernie niższe koszty niż sklepy internetowe.

najintensywniej-promowane-sklepy

Tagi:

Zostaw odpowiedź