Jakie reklamy zablokuje Google Chrome?

Jak już wcześniej zapowiadaliśmy w życie wchodzi najpoważniejsza zmiana od lat – Chrome zyskuje własnego blokera reklam online.

To odpowiedź Google’a na rosnącą popularność tzw adblocków różnych producentów, które występują w formie wtyczek (pluginów) do przeglądarek www. Popularność adblocków wynika z tragedii urodzaju rynku reklamowego, który niczym nie skrępowany uznał, że skoro opłaca darmowe treści Internautom to może w dowolny sposób utrudniać im życie, aby zobaczyli reklamowane treści. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać – autorzy adblocków wykonali bardzo dobrze swoją pracę, zaś użytkownicy wzięli sprawy w swoje ręce. Tym oto sposobem, w dużej części krajów nawet połowa Internautów korzysta z adblokerów reklamowych. Nie pomogły już potem prośby i groźby o tym, że ktoś musi za bezpłatne treści płacić oglądaniem reklam. Po drodze polegli także autorzy adbloków, którzy zbankrutowaliby, gdyby liczyli na finansową życzliwość użytkowników. Dlatego pozostało im zbudować nowy standard przyjaznych reklam, które za opłatą jednak będą wyświetlane użytkownikom, którzy nie chcieli skorzystać z płatnych wersji adblokera.

Tutaj zaczyna się historia Google’a, który od kilku dni oficjalnie uruchomił w Chrome własne rozwiązanie blokujące „niewłaściwe” reklamy, które nie spełniają standardu organizacji o wiele mówiącej nazwie Coalition for Better Ads. Niewłaściwe, czyli jakie? Chodzi tu głównie o poniższe typy reklam:

  • reklamy video typu auto-play
  • reklamy wymuszające czekanie na treść (pokazujące się zanim załaduje się treść na stronie)
  • reklamy zajmujące cały ekran
  • reklamy typu flash
  • reklamy zajmujące więcej niż 30 procent wielkości strony
  • reklamy „klejące” się do jedno z narożników strony

Jeśli stosujecie je na swoich stronach, to najwyższa pora z nich zrezygnować, gdyż patrząc na udział Google Chrome w Polsce jest to już tylko strata czasu.

Zostaw odpowiedź