fbpx

Rekordowe obroty chińskich e-sklepów w święto singli

11.11 to w polskim kalendarzu Święto Niepodległości. Tymczasem w Państwie Środka cztery jedynki w tej dacie kojarzą się jego mieszkańcom z “nagimi gałęziami”, symbolizującymi singli.

Chińscy sprzedawcy internetowi od lat prześcigają się z w sposobach przyciągnięcia tego dnia, jak największej liczby kawalerów i panien do swoich e-sklepów. Jak pokazują liczby, udaje im się to coraz lepiej.

Dzień Singla cieszy się w Chinach już ponad 20-letnią tradycją. Młodzi obywatele tego kraju coraz częściej poświęcają się zawodowej karierze i niechętnie wchodzą w długotrwałe związki. Dochodzi do tego również świadoma rezygnacja obowiązków wynikających z założenia rodziny, a w przypadku młodych, dobrze wykształconych Chinek również lęk przed małżeńską dominacją ze strony mężczyzn. Społeczne i kulturowe zmiany, zachodzące w najludniejszym państwie świata doskonale wykorzystują chińscy e-sprzedawcy. A jest się o kogo bić. Według danych, na jakie powołuje się serwis wyborcza.pl za Wielkim Murem jest już 271 mln e-kupujących. W tym roku, 60 proc. z nich zadeklarowało, że 11.11 ruszy na zakupy do sieci.

I rzeczywiście, chińscy internauci nie zawiedli. Wymowny jest fakt, że nocy w pierwszej minucie święta zrealizowano… 340 tys. zakupów na stronie Alibaba.com, a nad ranem, po 6 godzinach serwis zakupowy zanotował 6,3 mld zł zysku.

Chińscy użytkownicy sieci mogli również liczyć na zniżki i promocje z okazji święta singli. Na dwóch największych internetowych platformach handlowych Tmall i Taobao sięgnęły one nawet 50 proc. Dzięki nim zakupiono towary za ponad 35 mld juanów (17,8 mld zł), bijąc zeszłoroczny rekord wynoszący 19,1 mld juanów (10 mld zł). Rekordowo dużą popularnością cieszyła się bielizna (zakupiono m. in. 1,6 mln sztuk biustonoszy) i elektronika, zwłaszcza będące obecnie na topie smartfony. Powodów do radości nie krył Lei Jun, prezes koncernu Xiaomi, któremu tylko jednego dnia udało się sprzedać ponad 200 tys. modeli.

Tak duża liczba zakupów, dokonywanych w bardzo krótkim odstępie czasu to naturalnie ogromne wyzwanie dla całej branży logistycznej. Firmy kurierskie od poniedziałku do soboty muszą uporać się łącznie z 323 mln przesyłek.

Chociaż sektor sprzedaży detalicznej w Państwie Środka wykazuje tym roku tendencje lekkiego spowolnienia, to analitycy są przekonani, że Chiny wyprzedzą niedługo USA i staną się największym rynkiem e-commerce na świecie.

pl → en
fact
rzeczownik: fact, datum
Tagi:

Zostaw odpowiedź