fbpx

Rekordowe wyniki e-commerce w Arabii Saudyjskiej

Wartość sprzedaży internetowej w Arabii Saudyjskiej do 2015 r. przekroczy 13 mld dolarów amerykańskich, donosi serwis saudigazette.com.sa. Segment e-commerce w tym kraju nieustannie pozyskuje nowych klientów i z roku na rok poprawia swoje wyniki. Jeden na czterech Saudyjczyków, korzystających z Internetu to aktywni użytkownicy e-sklepów.

Zwykło się mówić: co kraj, to obyczaj. To powiedzenie idealnie pasuje do zwyczajów państw arabskich, jeśli przyjrzymy się kwestii płatności za zakupy. O ile w Polsce, najpopularniejszym sposobem płatności są internetowe przelewy, o tyle w Arabii Saudyjskiej w przypadku 75 proc. transakcji jest to płatność gotówką przy odbiorze.

Coroczny wzrost liczby korzystających z oferty sklepów internetowych oscyluje w Arabii Saudyjskiej wokół 9,3 proc. Jeszcze większą dynamiką rozwojową niż e-commerce może się pochwalić tamtejszy m-commerce, którego wartość do 2015 r. ma się zwiększyć 7-krotnie!

Największym graczem na saudyjskim rynku e-sprzedaży jest sklep Souq.com, który cieszy się 13-proc. popularnością wśród kupujących. Na drugim miejscu ulokował się Sukar.com z 8 proc. udziałem w rynku.

Sukar.com

fot. Sukar.com

Kolejne dwa miejsca zajmują: Namshi – 7 proc. oraz MarkaVIP – 5 proc.

Chociaż dynamika wzrostów może imponować, wciąż największym problemem w spopularyzowaniu e-sprzedaży w Arabii Saudyjskiej jest relatywnie niski stopień upowszechnienia internetu. Wg danych Euromonitora, do 2015 roku zaledwie 63,5 proc. mieszkańców tego kraju będzie miało dostęp do sieci, a do 2017 roku wskaźnik ten wyniesie 69,2 proc.

Zostaw odpowiedź