fbpx

Rekordowy rok finansowy Komputronika

Komputronik nie przestaje zadziwiać wynikami finansowymi. Rok do roku, kwartał do kwartału, miesiąc po miesiącu, poznański gigant polskiego rynku IT/RTV (zarówno w dystrybucji, jak i w detalu) poprawia swoje zyski oraz obroty konsekwentnie wdrażając swoją długofalową strategię.

Efekty? Wstępne wyniki finansowe wskazują, że w ubiegłym roku obrachunkowym (kwiecień 2014 – marzec 2015) zanotował ponad 2.2 mld zł przychodów (wzrost o 36.2 procenta).

 

 

Znacząco wzrósł także zysk – dokładnie o 22.5 procenta ze 120.3 do 147.4 milionów złotych. Także ostatni zazwyczaj mocno przeciętny kwartał okazał się dla Komputronika syty: zysk handlowy wyniósł 38.8 mln zł wobec 33.3 mln zł rok wcześniej (wzrost o 16.4%).

 

O tym, że Komputronik nie zamierza i odpuszczać oraz o planach na najbliższy rok opowiedział Prezes Zarządu:

 

To był rekordowy rok, nie tylko w Komputronik, także niemal we wszystkich spółkach z grupy – wszyscy ciężko pracowaliśmy na ten sukces. Entuzjastycznie oceniamy także perspektywy kolejnych kwartałów – oświadczył Prezes Zarządu, Wojciech Buczkowski. Już za parę tygodni otwieramy nowy magazyn o powierzchni 14.700 m2, zintegrowany z nowoczesną montownią komputerów, co pozwoli znacznie przyspieszyć i zwiększyć możliwości produkcyjne. Kilka dni temu dołączyliśmy do czołowej, światowej grupy zakupowej Expert International, co generuje spektakularne perspektywy rozwoju, a także handlu w ramach 24 krajów członkowskich – dodał.

 

Jak widać, Komputronikowi nadal opłaca się produkować komputery w Polsce oraz podobnie jak inne sklepy internetowe z czołówki otwiera swoje centrum logistyczne. Na podobny krok zdecydowały się ostatnio Agito.pl oraz Merlin.pl.

 

 

***

Komputronik opublikuje wyniki finansowe w połowie czerwca bieżącego roku, po zakończeniu audytu przez swojego audytora – Deloitte Polska.

We wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży uwzględniono prognozy dotyczące otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, nie uwzględniono natomiast funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych.

Zostaw odpowiedź