fbpx

Remarketing dynamiczny (Remarketing w Google AdWords – to nie luksus, to obowiązek, cz.2)

W poprzedniej części przedstawiliśmy różne rodzaje remarketingu Google Adwords. Teraz interesuje nas głównie remarketing dynamiczny, który jest najlepszą formą remarketingu, oferowaną przez Google.

Przeczytaj część pierwszą artykułu.

 

Aby rozpocząć przygodę z remarketingiem dynamicznym niezbędne jest posiadanie konta w aktywnego konta w Merchant Center z działającym plikiem danych tzw. data_feed. Niestety to opracowanie wykracza poza możliwość szczegółowego omówienia jak to uczynić. Tak czy inaczej, prawidłowo stworzony i załadowany plik powinien zostać oznaczony przez Google w sposób jak na poniższym obrazie.

Remarketing Google Adwords dynamiczny - praktyka

Zanim przejdziemy do AdWords trzeba pamiętać, aby połączyć konta Merchant Center i AdWords. Bez tego nasz AdWords nie będzie wiedział skąd wziąć listę produktów z naszego sklepu. Najlepiej wykonać to z poziomu Merchant Center – w zakładce ustawienia/AdWords.

Remarketing dynamiczny - łączenie z adwords

 

Następnie logujemy się do Google Adwords i tam wykonujemy resztę czynności. Remarketing dynamiczny wymaga stworzenia oddzielnej kampanii reklamowej o profilu skierowanym wyłącznie na sieć witryn partnerskich Google. Stąd wybierzemy kampanię „Tylko sieć reklamowa”.

Remarketing dynamiczny - wybór kampanii

 

Następnie przechodzimy do okna z ustawieniami kampanii i wybieramy z prawej strony „Remarketing – Reklamy kierowane do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę”. W tej sekcji najważniejsze jest ustawienie dziennego budżetu. Proponuje między 10% a 30% dziennego budżetu głównej/największej kampanii nastawionej na wyszukiwarkę Google. Następnie zaznaczamy opcję „włącz marketing dynamiczny”.

 

AdWords poinformuje o konieczności umieszczenia tagu remarketingowego, który to najlepiej zainstalować w kodzie dolnej stopki. Warto zlecić tę czynność webmasterowi strony – sam Google zachęca do tego w poniższy sposób – wystarczy wpisać adres strony osoby, które zajmuje się techniczną opieką nad stroną sklepu.

Wedy to uzyskamy szerokie możliwości grupowania użytkowników naszego sklepu internetowego. Warto skorzystać z domyślnie proponowanych przez Google.

 Ustawienia kampaii adwords - remarketing dynamiczny

Ostatnia istotna czynność to ustawienie lokalizacji i języków – można podejrzewać, że celujemy w lokalnego, polskiego klienta, stąd warto ustawić jako terytorium wyłącznie Polskę ew wyłącznie język polski. Aby lepiej panować nad remarketingiem najlepiej każde kierowanie z listy zamknąć w oddzielnej grupie reklam. Po wejściu do kampanii i dodaniu nowej grupy reklam wystarczy wybrać jedną opcję. Jak już wcześniej wspominałem, jeśli tak jak poniżej mamy pięć list remarketingowych, warto zrobić pięć grup reklam. To pozwoli skrupulatnie kontrolować skuteczność i po czasie wyłączyć lub ograniczyć działanie najmniej funkcjonalnych list. Jeśli ilosć wyświetleń w którejś grupie okaże się bardzo duża, zaś skuteczność CTR bardzo niska z pewnością przed wyłączeniem warto pomyśleć o skorzystaniu z opcji „Dalsze zawężenie kierowania”.

Ostatni etap to stworzenie reklam dynamicznych. W moim odczuciu jest on kluczowy i należy poświęcić mu najwięcej czasu. Dwie fundamentalne sprawy to prawidłowy wybór wielkości zdjęcia do produktów, które sprzedajemy oraz 100% zaimplementowanie identyfikacji wizualnej sklepu. Reklama powinna wyglądać, jakby wyszła spod ręki grafika, który narysował sklep internetowy. Logo sklepu powinno być zaimplementowane w najwyższej możliwej jakości, obowiązkowo w pliku PNG z przezroczystym tłem. Tekst nagłówka powinien zawierać brandline używany wraz z logotypem. I to kończy pierwszy etap tworzenia kampanii.

Kampania adwords - ustawiania grupy reklam w remarketingu dynamicznym

Pozostaje skonfigurowanie zakładki „automatyczne miejsca docelowe” i dodanie dynamicznych celów reklamy oraz miejsc docelowych produktu. Na początek wystarczy zaznaczyć opcję „Dodaj wszystkie strony z Twojej domeny” oraz „Dodaj wszystkie produkty”.

Warto pamiętać, że remarketing to nie kampania skierowana na wyszukiwarkę, stąd efekty w postaci wyświetleń i kliknięci nie pojawią się od razu. Zazwyczaj wymaga to
3-4 dni, a czasami i tygodnia, jeśli mamy niewielu odwiedzających. W przypadku osób, które porzuciły koszyk ze zrozumiałych względów tworzenie listy zajmie najwięcej czasu. Najkrócej zaś potrwa tworzenie listy dla osób, które po prostu odwiedziły podstronę z produktem.

 

Jeśli po tygodniu kampania będzie martwa warto upewnić się w zakładce rozszerzenia reklam, czy aby na pewno kampania korzysta z rozszerzenia w postaci listy produktów z Google Merchant Center.

źródło: mensis.pl nr 28, autor: Andrzej Lemański

Zostaw odpowiedź