fbpx

Responsywny newsletter mobilny część 2

Jeśli jeszcze nie posiadacie newslettera w wersji co najmniej mobilnej to znaczy, że tracicie mnóstwo pieniędzy. Jeśli zaś posiadacie w wersji mobilnej, ale nie responsywnej, to tracicie tylko trochę pieniędzy.

Co zrobić, żeby nie tracić ich w ogóle?

 

 

Postawić na newsletter responsywny o czym traktuje poniższa infografika sprokurowana przez fachowców z Freshmail. Dlaczego właśnie tak? Zacznijmy od kilku statystyk: 64 procent Polaków posiada smartfony, zaś 74 procent spośród, tych którzy posiadają, odbiera pocztę na telefonie. Efekt to fakt, że już więcej niż połowa wiadomości e-mailowych otwierana jest na smartfonach. O ile użytkownicy smartfonów są w stanie je otworzyć. Możemy im w tym wydatnie pomóc, wystarczy zastosować się do poniższych porad.

 

W części pierwszej opowiedzieliśmy o punkcie przełamania, bezpiecznych czcionkach, dużych przyciskach, wyróżniających się linkach oraz umieszczaniu guzika „call to action”. Dzisiaj część druga:

 

1. Jednokolumnowy układ – to kompromis, który sprawia, że obsługa newslettera jest bezproblemowa na urządzeniach mobilnych i znośna do oglądania na desktopach. Dlaczego tylko znośna? Ponieważ szerokość typowego ekranu deskopotowego sięga rozdzielczości Full HD i pozwala na komfortową pracę z kilkoma kolumnami. Co innego 480 pikseli szerokości smartfona – tutaj jedna kolumna to absolutne maksimum.

 

2. Logiczne rozmieszczenie treści – tutaj wracamy do punktu przełamania. W przypadku newsletterów kilku kolumnowych istotne jest układanie treści od lewej do prawej, tak aby w przypadku przesuwania się bloków z orientacji horyzontalnej do wertykalnej zachowana została logika treści.

 

3. Odpowiednia szerokość – to niezła ciekawostka. Otóż nie każda aplikacja zezwala na responsywność newslettera. Dlatego warto trzymać się szerokości w widełkach 320 – 550 pikseli.

 

4. Grafiki bez detali – mały ekran oznacza mało możliwości do przyglądania się szczegółom.

 

5. Preheader – ten element należy przewidzieć i zakodować w mailingu. Stanowi wstęp rozwijający tytuł stąd powinien zmieniać się wraz z każdą kolejną wiadomością.

 

 

2Infografika-jak-tworzyć-responsywne-maile

Zostaw odpowiedź