fbpx

RetailMeNot: Sprzedaż w europejskim e-commerce w 2015 – część II

Z przygotowanej przez serwis RetailMeNot infografiki na temat e-commerce w 2015 roku możemy dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy. W drugiej części poświęconego jej artykułu zajmiemy się między innymi porównaniem potencjału rynków e-commerce w Europie i USA, średnimi rocznymi wydatkami w sektorze e-commerce na jednego mieszkańca oraz średnią wartością koszyka zakupowego na Starym Kontynencie.

Pod względem obrotów handlowych odnoszących się do sprzedaży internetowej, w najbliższych latach przewaga USA w stosunku do Europy będzie co prawda nieco maleć, ale co całkowitego zrównania wolumenów sprzedażowych w obu częściach świata jest jeszcze daleko.

Co prawda dynamika rozwojowa w Europie jest w ostatnich latach nieco wyższa (18-19 proc.) w stosunku do amerykańskiej (14 proc.), ale “odrabianie strat”, o ile w ogóle nastąpi, będzie z całą pewnością procesem długotrwałym.

Obroty handlowe w e-commerce w Europie i USA

Z poniższego wykresu jednoznacznie wynika, że najwięcej środków w e-commerce’owych koszykach zakupowych zostawiają Brytyjczycy.

W 2015 roku będzie to 1267 euro, a zgodnie z prognozą na 2016 ta wartość ma wynieść 1389 euro, co będzie oznaczać wzrost o 9,6 proc.

Z kolei całoroczne wydatki statystycznego Niemca w 2015 roku mają wynieść 1054 euro, zaś w 2016 ta kwota ma urosnąć do poziomu 1211 euro, co w efekcie będzie oznaczać wzrost rzędu 14,9 proc.

Ostatnie miejsce na podium przypadnie w udziale Francuzom, którzy na internetowe zakupy w bieżącym roku przeznaczą średnio 908 euro, a w przyszłym zgodnie z estymacjami RetailMeNot – 1002 euro (więcej o 10,2 proc.).

Zestawienie bardzo wyraźnie obrazuje olbrzymi dystans pod względem siły nabywczej, jaki dzieli nas od najbardziej rozwiniętych gospodarek Europy Zachodniej. Nad Wisłą wirtualny koszyk pochłonie w przeliczeniu na przeciętnego mieszkańca kwotę 214 euro. W 2016 ma być to kwota 244 euro.

Roczne średnie wydatki na zakupy on-line z podziałem na kraj

Ciekawe informacje płyną także z zestawienia obrazującego szacowaną na 2015 r. średnią wartość koszyka zakupowego. Pod tym względem na pierwszym miejscu wśród państw europejskich znajdziemy Szwecję z wynikiem 66,78 euro.

Na drugiej pozycji uplasowała się Wielka Brytania (66,52 euro), zaś na trzecim – Niemcy (63,76 euro). Średnia wartość e-koszyka w nazym kraju w 2015 ma wynieść 48,30 euro.

Średnia wartość koszyka zakupowego

Tagi:,

Zostaw odpowiedź