fbpx

Rich media najskuteczniejsze w reklamie mobile

Opera Mediaworks zaprezentowała niezwykle ciekawe wyniki badań nad skutecznością poszczególnych form reklamowych wyświetlanych na ekranach smartfonów i tabletów.

Informacje zostały zebrane z potężnej próby w postaci blisko 380 kampanii reklamowych na terenie USA w miesiącu maju.

 

Zacznijmy od najpopularniejszych formatów reklamowych. Dominowały banery w rozmiarach 350×50 oraz 300×250. Przy czym pierwszy zgarnął aż 52% rynku, drugi zaś 16%, reszta to długi ogon.
Przejdźmy do clue sprawy, czyli CTRu poszczególnych form reklam w podziale na aplikacje i sieć www. Na początku trzeba zaznaczyć, że zdecydowanie chętniej klikamy w reklamy umieszczone w aplikacjach. Statystyki mówią: 0.58% do 0.34% CTR dla aplikacji.

 


Średnia klikalność dla standardowego baneru na stronach www wynosi 0.32%, zaś dla rich media aż 1.12%! Przy aplikacjach różnica jest jeszcze większa na korzyść rich media: 1.53% do 0.39%.

 

Ciekawie prezentuje się także tabela porównująca ruch z systemów operacyjnych i obroty generowane przez posiadaczy smartfonów. Najlepiej wypadł iOS, co w USA nie dziwi ani trochę. Nieźle Android, a potem długo nic i RIM – jak widać, USA rządzi się w niektórych sprawach prawami odmiennymi od Europy.

 

Zostaw odpowiedź