fbpx

Rosja: kraj e-commercowych okazji

Chociaż dla wielu Polaków słowo Rosja kojarzy się złowieszczo to na świecie uchodzi za duży i niezwykle dynamicznie rozwijający się rynek bez szczególnych konotacji historycznych.

Na przeciw tym, którzy pieniądz przedkładają nad historię i uprzedzenia wychodzi Search Laboratory, które przygotowało garść informacji o rosyjskim rynku e-commerce.

 

Zacznijmy od podstaw: rosyjski internet to ponad 62 miliony użytkowników (51% populacji) z perspektywą 80 milionów już w 2014 roku. Z czego 23% korzysta z internetu mobilnego.

 

62 miliony internautów to największa liczba w całej Europie – drugie są Niemcy w sile blisko 52.5 miliona dusz. A jak wygląda rosyjski e-commerce?

 

Nieźle, ponieważ generuje więcej niż ćwierć miliona zamówień w e-handlu przez dzień! W 2014 roku rosyjski e-commerce będzie wart blisko 20 miliardów dolarów, zaś rok później już ponad 23 miliardy!

 

Jednak rosyjski rynek jest zdominowany przez rodzimych e-sprzedawców – jedynie 6% populacji zamówiło coś z zagranicy. Pomimo to szacowana wartość zamówień pochodzenia rosyjskiego, dla zagranicznych e-sprzedawców w 2011 roku, to 1 miliard dolarów.

 

Więcej ciekawostek poniżej.

 

Źródło/Source: http://www.searchlaboratory.com/blog/2013/09/ecommerce-opportunities-in-russia/

Zostaw odpowiedź