fbpx

Rosja liderem reklamy cyfrowej w Europie Centralnej i Środkowej

Według najnowszego raportu Global Media Intelligence Report od eMarketera (przy współpracy Starcom MediaVest Group) rynek reklamy cyfrowej w naszej części Europie rośnie poniżej oczekiwań.

Całkowity wzrost wydatków reklamowych w Europie Środkowej i Wschodniej wyniesie średnio 8% rok do roku. Na tym tle bryluje Rosja z wynikiem plus 13%.

 

Chociaż często lubimy zaglądać w rodzime statystyki e-commerce i wychwalać je pod niebiosa, to gdy staniemy obok największych w regionie to mina mocno rzednie.

 

 

Tegoroczna dynamika wydatków na media cyfrowe w Rosji wynosi zawrotne 24% i zamknie się w kwocie 2 miliardów dolarów. Prognozy mówią, że w ciągu 4 lat ta niebagatelna kwota wzrośnie o kolejny miliard!

 

Reszta regionu w kwestii wydatków na reklamę cyfrową wypada na tle Rosji również dobrze – dynamika na poziomie ponad 22% oraz suma wydatków na poziomie ponad 4.5 miliarda dolarów to znakomite wyniki.

 

 

Tempo wzrostu wydatków na reklamę mobilną w Europie i Rosji. O ile w 2011 roku w grę wchodziły śmieszne kwoty rzędu 15-20 milionów dolarów rocznie, o tyle już w tym roku Rosja wygeneruje milionów 62, zaś reszta stawki około stu.

 

Na koniec garść statystyk o naszym regionie, czyli jak widzi nas reszta świata:
– użytkownicy Internetu: 233 miliony (142.5 mln w 2008 roku)
– użytkownicy telefon komórkowych: 77.2% populacji (66.9% w 2009 roku)
– użytkownicy smartfonów: 125.7 miliona w 2013 roku (16.4 miliona w 2009)
– użytkownicy social media: 173.6 miliona (71.6 miliona w 2008)
– całkowite wydatki na reklamę: 22.67 miliarda dolarów w 2013 (20.63 miliarda w 2008)
– wydatki na reklamę cyfrową: 4.55 miliarda dolarów – to raptem 3.9% globalnego rynku
– wydatki na reklamę mobilną: 162 miliony dolarów – to skromny 1% globalnego rynku

Zostaw odpowiedź