fbpx

Rośnie ilość pożyczek gotówkowych udzielanych przez Internet

Szacuje się, że w 2013 roku aż 40 proc. pożyczek gotówkowych udzielono za pośrednictwem Internetu. W bieżącym roku odsetek ten ma być jeszcze większy.

Gdy w 2012 roku na naszym rynku debiutował Vivus Finance, firma specjalizująca się w udzielaniu pożyczek online, pożyczki udzielane przez Internet stanowiły może 15 proc. wszystkich udzielanych poza sektorem bankowym. Obecnie aż 40 proc. pożyczek gotówkowych udzielanych jest za pośrednictwem sieci. Właściciele firm pożyczkowych liczą, że w 2014 roku co druga pożyczka będzie udzielana właśnie w ten sposób.

Pożyczki online to młoda, ale dynamicznie rozwijająca się branża. Swą popularność zawdzięcza przede wszystkim dwóm czynnikom. Po pierwsze, z pożyczek gotówkowych korzystają głównie osoby mniej zamożne niż klienci instytucji bankowych. Z raportu PwC „Rynek firm pożyczkowych w Polsce” wynika, że średni dochód netto klienta firmy pożyczkowej wynosi ok. 2,5 tys. zł.

Klienci banków mogą natomiast pochwalić się średnim dochodem w wysokości ok. 4 tys. zł miesięcznie. Pożyczki online zaciągają głównie osoby młode, poniżej 30 roku życia, bo ci najczęściej nie mają problemu z dostępem do Internetu. Po drugie, firmy pożyczkowe udzielając pożyczek krótkoterminowych (średnio 30 dni) i w niskich kwotach (200-2,500 zł) wypełniają lukę, którą nie są zainteresowane banki. Te, zwykle udzielają kredytów w wyższych kwotach (zwykle powyżej 5,000 zł), na dłuższy okres czasu i spłacanych w ratach.

Nasza grupa docelowa to ok. 1,5-2 mln ludzi i cały czas rośnie. Wydaje się, że wskaźniki gospodarcze oraz dane płynące z Polski, a także ze strefy euro i krajów rozwiniętych, wpływają pozytywnie na nasze przedsiębiorstwa, a głównie na naszych konsumentów

uważa Loukas Notopoulos, prezes zarządu Vivus Finance.

Vivus Finance zbudował markę i dotarł do setek tysięcy klientów dzięki szeroko zakrojonej kampanii reklamowej w mediach. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w III kwartale 2013 roku firma znalazła się na pierwszym miejscu rankingu dziesiątki największych reklamodawców. Spółka na reklamę wydała aż 25,8 mln zł.

Segment pożyczek gotówkowych to 3-4 mld zł rocznie. Stanowi to 0,7 proc. całkowitych zobowiązań kredytowych gospodarstw domowych w Polsce. Chociaż z usług firm pożyczkowych korzysta coraz więcej osób, to nadal tracą one głównie z powodu kojarzenia ich działalności z parabankami.

Zostaw odpowiedź