fbpx

Rośnie moda na offline

Intel opublikował badania z których wynika, że mamy do czynienia z nową modą na wakacje „offline”.

Jak pokazuje raport z badania pod tytułem „Digital Detox: Unplugging on Summer Vacation” zlecone przez Intel Security wraz z MSI Internatiolnal, Amerykanie coraz chętniej korzystają z trybu offline podczas wakacji. Badanie wykazało, że średnio już co drugi Amerykanin chce być offline podczas swoich wakacji.  To potężna zmiana od momentu, kiedy to każdy Amerykanin zapragnął mieć smartfona – urządzenia, którego największym przywilejem jest bycie online 24 godziny na dobę.

Badanie przeprowadzono na stosunkowo reprezentatywnej próbie mieszkańców Stanów Zjednoczonych w wieku 21 do 54 pytając o nawyki podczas wakacji. Co absolutnie zadziwiające, i jeszcze nie do końca potwierdzone innymi badaniami, a tym bardziej zrozumiałe, w badaniu stwierdzono następującą zależność:

im młodszy respondent tym chętniej chciałby odciąć się od Internetu w trakcie wakacji!

Jedynym brakiem zaskoczenia jest fakt, że w badanej grupie respondentów większość chcących zrezygnować z dostępu do Internetu na czas wakacji to mężczyźni – taką deklarację złożyło blisko 2/3 z nich, podczas gdy kobiety tylko w 44 procentach były zainteresowane odłożeniem smartfonów na półkę.

Jeśli zaś chodzi o wiek to pozytywną odpowiedź na pytanie o „odłączenie się” w wakacje udzieliło:

  • 56 procent respondentów w wieku 21-30
  • 58 procent respondentów w wieku 31-40
  • 42 procent respondentów w wieku 41-50
  • 38 procent respondentów w wieku 51-51

Tyle z deklaracji. Sam Intel ustalił, że aż 84 procent Amerykanów korzysta z Internetu podczas wakacji. A to oznacza, że próby pozostawania offline podczas  wypoczynkowych wyjazdów nie są takie proste i pozostają, jak na razie, w sferze deklaratywnej. Tak czy inaczej, chęć odpoczynku od ciągłego bombardowania informacjami przebija się coraz mocniej do masowej świadomości Amerykanów, a to już zwiastuje nadciągającą zmianę w kwestii większego dbania o higienę umysłu.

Zostaw odpowiedź