fbpx

Ruch coraz bardziej stawia na e-commerce

Ruch i Poczta Polska mają ze sobą pod względem biznesowym wiele wspólnego. Obie spółki łączy państwowa geneza i wykorzystywanie przez lata naturalnego monopolu. Czasy się jednak zmieniły, rynkowa deregulacja zrobiła swoje i dzisiaj obie firmy są w zupełnie innym położeniu niż jeszcze 20 lat temu. Ruch coraz mocniej odczuwa kurczący się z roku na rok rynek dystrybucji papierowej prasy. Dlatego też firma szuka dodatkowych źródeł przychodów i stawia na usługi dla e-commerce.

W medialnych wypowiedziach przedstawicieli Ruchu, coraz mocniej podkreśla się, że spółka nie jest już jedynie kolporterem prasy i kolorowych magazynów.

Szansę na dalsze wzrosty przychodów Ruch upatruje we współpracy z branżą e-commerce.

Oto wypowiedź, jakiej serwisowi Parkiet udzielił Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch S.A.:

Ruch chce być firmą usługową. Nie jesteśmy już spółką zajmującą się tylko sprzedażą prasy czy papierosów, ale staliśmy się firmą logistyczną. Kolejną usługą, którą oferujemy to magazynowanie w naszych obiektach towaru sprzedawców. Nie tylko zapewniamy im dzięki temu logistykę i zmniejszamy koszty funkcjonowania, ale jednocześnie skracamy czas dostawy. Możliwości współpracy z kontrahentami mamy bardzo wiele, ale sądzę, że ostatecznie skupimy się na 2-3 usługach, a w pozostałych będziemy współpracować z innymi, wyspecjalizowanymi podmiotami, jak InPost czy XBS Logistics.

Wiceprezes Ruchu podkreśla, że zachodzące na rynku logistyki i dystrybucji prasy zmiany wymuszają na wszystkich jego uczestnikach procesy dostosowawcze. W efekcie można zaobserwować pojawianie się nowych usług, np. sprzedaży prasy, wyrobów biurowych czy produktów ubezpieczeniowo-finansowych przez Pocztę Polską.

W efekcie Ruch staje się pocztą, a poczta sklepem

zauważa Stolarczyk.

Aby zyskać sympatię dotychczasowych klientów i zdobyć uznanie u nowych, Ruch angażuje się w organizowanie nieszablonowych i oryginalnych akcji specjalnych. W związku z tym, z okazji premiery trzeciej częściej gry komputerowej “Wiedźmin” spółka otworzy swoje kioski o północy (debiut jest zaplanowany na 24 lutego 2015). W ten sposób polscy konsumenci zyskają możliwość odbioru ulubionej gry dosłownie w chwili debiutu.

Zostaw odpowiedź