fbpx

Rusza pilotaż usługi Google Certified Shops w Wielkiej Brytanii

Wyszukiwarkowy kolos z Mountain View postanowił rozszerzyć zasięg swoich usług dla sektora e-commerce poza granice USA. Google Certified Shops od ubiegłej środy jest dostępny w ramach pilotażu dla brytyjskich e-sprzedawców.

„Zdobądź nowych klientów i popraw swoją sprzedaż” – takim sloganem Google zachęca handlujących w sieci wyspiarzy do skorzystania z usługi certyfikacji. Zasadniczo idea Google Certified Shops nie różni się zbytnio od tego, co inni oferują na rynku od dawna, ale jak jako część ekosystemu giganta, może stanowić niemałe zagrożenie dla konkurencji.

Usługa wystartowała w zeszłym na rynku amerykańskim. Każdy sklep, który zdobędzie certyfikat Google’a ma możliwość wyświetlenia na stronie specjalnej plakietki. Poinformuje ona odwiedzających sklep internetowy o statystykach dotyczących jakości obsługi klienta, dostarczonych na czas przesyłkach oraz programie ochrony kupujących.

Oto, co o nowej usłudze można się dowiedzieć od Google:

Google Certified Shops pomaga konsumentom znaleźć sklepy internetowe, które oferują świetne doświadczenia zakupowe, włączając wysoką jakość obsługi oraz rzetelny transport. Sprzedawcy biorący udział w programie, mogą wyświetlać specjalną „odznakę” z certyfikatem Google, dzięki czemu klienci zyskują pewność, że trafili do zaufanego sklepu.

Na odznace widoczne są przydatne wskaźniki, określające wydajność sklepu oraz informację o programie ochrony kupujących Google. Jeśli w sklepie uczestniczącym w Google Certified Shops, klient napotka na problem, będzie przysługiwać mu prawo do zwrotu poniesionych wydatków do kwoty 1000 funtów brytyjskich.

Zostaw odpowiedź