fbpx

Rynek dóbr luksusowych: rośnie sprzedaż drogich aut

Jak donosi Gazeta Wyborcza w ubiegłym roku większość dilerów luksusowych aut osobowych odnotowało dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Nie trudno się domyślić, że liderem rynku jest w dalszym ciągu BMW.

Spośród 16 tys sprzedanych w ubiegłym roku aut w segmencie premium około 5.5 tys przypadło na BMW. Niewiele mniej sprzedał Mercedes-Benz – 5415 aut. Trzecie jest Audi z wynikiem ponad 5.100 egzemplarzy. Każda z tych firm odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży – najwięcej Audi (o 23,5%), najmniej Mercedes (11,4%), zaś po środku wylądowało bawarskie BMW (21,9%).

 

Jedyny konkurent niemieckich producentów, luksusowa marka japońskiej Toyoty, czyli Lexus sprzedała ponad 550 aut i zanotowała wzrost na poziomie błędu statystycznego.

 

Od wielu lat kryzys nie ima się najlepiej zarabiających Polaków, jednak sprzedawanie dóbr luksusowych jest w Polsce specyficzną formą handlu. Ponieważ większość sprzedanych pojazdów to auta służbowe. Nie ma więc mowy o bogaceniu się klasycznej części (pracującej na etacie) klasy średniej, która coraz częściej zagląda do salonów aut w celu nabycia prywatnego pojazdu wysokiej kasy.

 

Zostaw odpowiedź