fbpx

Rynek graczy w Polsce – jest co dzielić

Polscy gracze urośli – dosłownie i w przenośni. Kto uważa, że przeciętny gracz to nastolatek z dziurawymi kieszeniami, ten pozostaje w wielkim błędzie. Pokazuje to badanie Research.NK i NoNoobs.

Największy odsetek graczy wśród internautów odnotowano w grupie 25-34 lata. Udział w grupie wiekowej 15-24 stale spada, a rośnie dla grupy w wieku 50+. Ogółem do „zagrania kiedykolwiek w jakąś grę” przyznało się 83% mężczyzn i 71% ankietowanych kobiet.

Analitycy z Research.NK bardzo optymistycznie szacują, że w Polsce nawet 14 milionów osób mogło mieć kontakt z grami komputerowymi. Skąd tak wyśrubowane oczekiwania? To wynik niezwykle szerokiej dostępności gier na przeglądarki.

 

Pomimo to nadal najpopularniejsze są gry pudełkowe – gra w nie nadal 2/3 respondentów, zaś prawie 1/3 korzysta z konsol podpiętych do telewizora.

 

Jeśli chodzi o sprawy najważniejsze, czyli wydatki internautów to do takowych przyznaje się 40%. Najwięcej przebadani wydają na gry pudełkowe w sklepie oraz zakupy gier przez internet. Zaś na trzecim miejscu rankingu mamy zakupy gier na komórki. Rynek mobilny gier rośnie więc bardzo szybko – w przeciwieństwie do m-commerce.

Zostaw odpowiedź