fbpx

Rynek obuwia w Internecie

Chociaż Sarenza prezentowała już fragmenty swojego badania na temat rynku obuwia to po raz kolejny postanowiła zaskoczyć nas kilkoma nieznanymi wcześniej statystykami. Ile możemy wydać maksymalnie na buty? Na jakim obcasie chodzimy?

Dzięki uprzejmości francuskiego sklepu internetowego przybliżamy obraz rynku obuwia w Internecie.

 

 

Rynek obuwia w polskim Internecie intensywnie rośnie Chociaż jedynie 4.5% Polaków kupuje buty wyłącznie przez Internet, to trzonem sprzedaży jest handel mieszany – stacjonarno-internetowy. Z formy zakupów mieszanych korzysta aż 49% Polaków. Z tego wynika, że tylko w sklepach stacjonarnych kupuje już mniejszość – 46.5%. To zasadnicza zmiana w ciągu dwóch lat, kiedy to model mieszany zyskał aż 12.5% na popularności.

 

Polscy mężczyźni, wciąż nieco niepełnosprawni w kwestii mody, uważają, że buty sportowe to najlepsze obuwie wyjściowe – 83% przyznaje się do kupowania tego typu produktów. Z kolei Polki wiedzą w czym wyjść na miasto i 73% z nich preferuje botki i półbuty. Nic więc dziwnego, że nasze kobiety preferują niskie obcasy – aż 87% nie porywa się na więcej niż 3cm.

 

W kwestii maksymalnych wydatków robi się ciekawie: aż 91% Polaków jest skłonnych wydać 800zł na buty, które pokochają od pierwszego wejrzenia. Średni wydatek nie jest już tak szalony i wynosi 168zł, podczas gdy w zamożnej Danii 344 zł. Jednym z powodów z pewnością jest fakt, że aż 51% Polaków kupuje obuwie na wyprzedażach.

 

Zostaw odpowiedź