fbpx

Rynek reklamy internetowej w Polsce coraz gorętszy

Trzeci kwartał 2015 roku na polskim rynku reklamowym osiągnął temperaturę bliską wrzenia. Piszemy bliską tylko z jednego powodu – czwarty, kluczowy kwartał powinien być jeszcze lepszy.

O tym, że mamy dwucyfrowy wzrost, zwany przez niektórych boomem wiemy od dawna, ale nowością jest fakt, że w III kwartale przekroczył on 20 procent!

 

 

Sumarycznie, pierwsze trzy kwartały zamknęły się w obrotach 2.19 miliarda złotych, co jasno wskazuje, że wcześniejsze podejrzenia o przekroczeniu 3 miliardów w całym roku wydają się być już pewnym faktem. Cały dotychczas zbadany okres zamknął się średnią dynamiką na poziomie +17.1 procenta, co oznacza pozyskanie dodatkowych 319 mln zł względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Ale o tym dowiemy się dopiero w kwietniu, gdy rok obrachunkowy zamkną najwięksi gracze na rynku.

 

Największą dynamiką po raz kolejny charakteryzowała się reklama display (+27 procent), które znacząco ustąpiły: SEM (12 procent) oraz ogłoszenia (11 procent). Po raz kolejny spadł udział e-mail marketingu (o blisko 10 procent), co przy odnotowanych w tym roku wzrostach znacząco zmieniło podział tortu reklamowego.

 

I tak, blisko połowę aktualnych wydatków na reklamę internetową zagarnia reklama Display, która wróciła w glorii chwały po kilku latach spadków na rzecz SEM i SEO. Z pewnością wielka w tym zasługa programatic i remarketingu. Niewielka za to video, które nadal nie stanowi wielkiego udziału w rynku. Jak szalone rośnie za to mobile, z udziałem już 14.9 procenta, co jest wzrostem rok do roku o 250 procent!

 

Jak zwykle najwięcej wydaje branża motoryzacyjna, która zdecydowanie odsadziła resztę stawki. Bardzo dobrze radzi sobie handel, co z pewnością jest bardzo dużym udziałem rosnącego najwyraźniej, jak na drożdżach, polskiego e-commerce.

 

IAB_PwC_AdEx_2015Q3_infografika

2 komentarze

  1. Paweł N 11-01-2016
  2. Paweł N 11-01-2016

Zostaw odpowiedź