Najlepiej rosnąć w kryzysie – ta sentencja od wielu lat przyświeca najmądrzejszym markom świata. Pozostaje pytanie jak rosnąć w kryzysie? Wygląda na to, że odpowiedź kryje się w mediach cyfrowych.
O ile amerykański a także globalny rynek reklamy nie należy do najmocniejszych w ostatnich latach, o tyle media cyfrowe rosną jak na drożdżach. Z tego prosty wniosek – chcesz i masz za co rosnąć w kryzysie? Postaw na reklamę cyfrową!
Warto brać przykład ze zdecydowanie bardziej dynamicznego i ruchawego biznesu amerykańskiego, który nie przestaje pompować miliardów dolarów w cyfrową reklamę.
Rok roczne wzrosty na poziomie 5 miliardów dolarów nie robią na nikim wrażenia. W 2011 roku wartość cyfrowego rynku reklamy wyniosła blisko 32 miliardy dolarów, w 2012 było to już blisko 37 miliardów dolarów.
W 2013 roku prognozy mówią o ponad 42 miliardach! To daje astronomiczny wzrost, 10 miliardów w ciągu dwóch lat! Tym samym, już w 2013 roku w USA reklama cyfrowa odetnie 25% całkowitego tortu wydatków reklamowych.
Na dobrą sprawę według prognoz eMarketera sytuacja uspokoi się dopiero za 4 lata, kiedy to dynamika wyraźnie osłabnie do poziomu poniżej 10%. Wciąż jest czas i miejsce aby rosnąć w kryzysie.