fbpx

Rynek usług dodatkowych rośnie, NEONET szuka gotówki w kieszeniach klientów

NEONET offline’owa odnoga NEO24.pl lub odwrotnie, jak kto woli, walczy z minimalnymi marżami na produktach IT oraz RTV i próbuje wejść na rynek dotychczas zarezerwowany dla sklepów specjalistycznych.

NEONET twierdzi, że nawet 50% kupujących może być zainteresowanych tzw usługami dodatkowymi.

 

Transport, wniesienie i montaż produktu to dziś za mało twierdzi zarząd NEONETu. Klienci nie chcą już czytać instrukcji obsługi, wolą aby instalacją i konfiguracją sprzętu RTV oraz IT zajął się wykwalifikowany monter. Przytacza odpowiednie dane na temat potrzeb klientów kupujących w marketach:

 

„Już dziś widzimy ogromne zainteresowanie tymi usługami – największy popyt obserwujemy w przypadku komputerów, tabletów i smartfonów, a także telewizorów, z naciskiem na smart TV. Aż 50% kupujących je Klientów chce skorzystać z usługi konfiguracji i podpowiedzi doradcy w zakresie ich użytkowania. Oceniamy, że poszerzenie serwisu o te usługi będzie biznesowym strzałem w dziesiątkę. Dziś sprzęty są często tak zaawansowane, że doradztwo i ekspercka pomoc stają się kluczowym elementem oferty” – mówi Marcin Mordak, Dyrektor Działu Usług Neonet.

 

Chociaż zarząd NEONETu twierdzi, że dla firmy jest to zmiana niewielka, ponieważ sprzedawcy w sklepie są ekspertami to jednak można przyjąć, że przebija w tym twierdzeniu zbyt wielka pewność siebie. Jest tajemnicą poliszynela, że NEONET od pewnego czasu poszukuje podwykonawców dla tego typu usług właśnie. Zresztą, konia z rzędem temu, kto widział, aby jakikolwiek był również monterem.

 

Jeśli chodzi o wypis najpopularniejszych kategorii usług dodanych to w NEONEcie wygląda to następująco:

1. Konfiguracja sprzętu IT na miejscu, w salonie (laptop, tablet, smartfon)

2. Montaż AGD w domu

3. Instalacja sprzętu RTV i IT w domu

4. Konfiguracja RTV w domu, wsparcie przyłączenia go do wifi etc.

 

Ceny serwisu oferowanego przez NEONET nie należą do wygórowanych stąd z pewnością będą spotykały się z rosnącym zainteresowaniem klientów:

 

„ koszt skorzystania z prostej pomocy to 39 złotych, a najbardziej zaawansowanej obsługi – do 199 złotych. Usługi zamawiane na miejscu, w sklepie wahają się zwykle w zakresie 50 złotych, a w domu Klienta – 80 złotych”

2 komentarze

  1. zadowolony krzysztof 26-05-2014
  2. jan 25-06-2014

Zostaw odpowiedź