Agito.pl wypływa na szerokie wody – na początku kończącego się tygodnia wystartowała nowa, skierowana do maksymalnie szerokiego grona odbiorców kampania pod hasłem „Zakupy z przyjemnością”. Kampania ma zasięg ogólnopolski i emitowana jest w telewizji, internecie, radio i w kinie.
Czy tak szeroko zakrojona akcja to nie jest zbyt wiele, jak na sklep internetowy?
Nie, jeśli jego oferta istniejącego już 12 lat na rynku sklepu składa się z 13 kategorii, które noszą ciężar około 160 tysięcy produktów. Po doświadczeniach reklamowo-marketingowych Grupy Naspers z portalem Allegro.pl wejście do reklamowego mainstreamu Agito.pl wydawało się tylko kwestią czasu i przygotowania odpowiedniego zaplecza. Teraz stało się faktem.
Kampania reklamowa Agito.pl skupia się wokół bardzo rozsądnego motywu dominującego w handlu internetowym, czyli wygody robienia zakupów bez wychodzenia z domu. Z pewnością ważne jest odrobinę mniejsze nastawienie na konkurencję cenową, czyli jeden z lejmotywów argumentacji za tym, że warto w Internecie kupować.
W spocie reklamowym zagrał Piotr Cyrwus, najlepiej znany z wykreowania roli słynnego Ryśka z Klanu – postaci w pewnych kręgach legendarnej. W spotach Agito.pl wcielił się w rolę masażysty, który odpręża Agatę Załęcką i tłumaczy korzyści z kupowania w Agito.pl. Co jeszcze czeka nas w kampanii?
„Działania reklamowe zrealizowane zostaną w 2 etapach z finałem przed świętami Bożego Narodzenia. Każdego dnia kampanii wykorzystany zostanie unikalny mechanizm promocji ograniczonej czasowo. 30 sekundowe spoty telewizyjne emitowane są na antenach stacji z grup Polsat i TVN. Towarzyszą im kampanie: w sieci kin Multikino, w stacjach radiowych: RMF FM i Radio Zet oraz szerokie działania w internecie.”
Poniżej można zobaczyć pierwszy film z kampanii. Trzeba przyznać, że Piotr Cyrwus i jego partnerka pokazują kawał dobrego aktorstwa, zaś cały klip stoi na wysokim poziomie. Polubienie go lub nie jest kwestią gustu, ale nie sposób nie wspomnieć o tym, że brakuje mu nieco dynamiki, oraz trudno posądzać go o wzbudzanie jakichkolwiek mocniejszych emocji. Agito.pl stawia raczej na informowanie klientów o swoim istnieniu, zaletach – treść jest mocno konwencjonalna, podczas gdy przekaz już mniej.
O tym, że można zrobić to nieco inaczej pokazuje chociażby poniższy klip
Rysiek z klanu został zatrudniony do tej reklamy ponieważ z jakiegoś powodu jest strasznie rozpoznawalny podobnie jak Paździoch z Świata według kiepskich
Porównanie raczej nieudane. Osobiście nie wyobrażam sobie
Trzeba uciekać z kraju, w którym 97% klientów uważa, że Rysiek jest uosobieniem przyjemności 🙂