fbpx

Rzeczpospolita: Allegro najmocniejszą marką w polskim handlu

Niekwestionowany lider polskiego rynku e-commerce – platforma Allegro może się poszczycić posiadaniem najsilniejszego brandu w całym krajowym handlu internetowym.

Co ciekawe, w tyle zostawia również marki, znane z handlu tradycyjnego, takie jak Biedronka, Alma, czy Piotr i Paweł.

Przeprowadzane przez platformę Allegro cykliczne kampanie reklamowe (nasilające się zwłaszcza przed końcem roku) mają realne przełożenie na rozpoznawalność jej szyldu. W przeciągu minionego roku siła marki Allegro wzrosła o 1 pkt proc., do poziomu 73 pkt, umacniając i tak silną już wcześniej pozycję.

Na drugim miejscu uplasował się sklep Merlin.pl. Po zablokowaniu jego przejęcia przez UOKiK, znalazł się on w rękach właściciela rozwijanych obecnie na terenie całego kraju pasaży Czerwona Torebka, które docelowo mają stanowić punkty odbioru osobistego sklepu.

Ostatnie miejsce na podium zajął, istniejący od 2006 roku sklep internetowy Neo24.pl, oferujący elektronikę użytkową oraz produkty z kategorii AGD i RTV.

Poza segmentem handlu, czołówkę najsilniejszych polskich marek stanowią przedstawiciele branż: paliwowej i finansowej. Od 7 lat mianem najdroższej polskiej marki może pochwalić się Orlen, który również w tym roku zostałem laureatem plebiscytu Rzeczpospolitej.

1 komentarz

  1. NaturalnaZosia 20-12-2013

Zostaw odpowiedź