fbpx

Rzeczpospolita: branżę reklamową czekają spadki

Rzeczpospolita przytacza prognozy domu reklamowego OMD, według którego rynek reklamy w Polsce kurczy się o 4%. Potężne spadki czekają prasę, straci też outdoor i telewizja.

Mocno trzyma się internet – dzięki VOD i mobile.

Jedyne media które nie stracą poza internetem to radio i kino. Potwierdza się stare prawidło, że w czasach kryzysu ludzie częściej chodzą do kina – tam nie widać szarości otaczającego świata.

 

Co zaskakujące, traci też outdoor, który obok internetu i radia wydaje się być medium wszechobecnym, czyli takim, którego nie sposób uniknąć.

 

Motorem wzrostu na rynku reklamy jest internet, który notuje wzrosty sprzedaży w serwisach VOD oraz w reklamach mobilnych. VOD podbiera budżet tradycyjnej telewizji, zaś mobile bez dwóch zdań podgryza wydatki na prasę.

 

Rynek reklamy wydaje się więc być lustrzanym odbiciem sytuacji jaka panuje aktualnie w całej gospodarce – tracą praktycznie wszyscy poza rosnącym jak na drożdżach e-commerce.

 

Rynek reklamy w Polsce szacowany jest około 7 miliardów złotych. Reklama internetowa stanowi około 25% wszystkich wydatków reklamowych w Polsce.

Zostaw odpowiedź