fbpx

Rzeczpospolita: InPost ma nowego inwestora, a automaty pocztowe Poczty Polskiej trafią pod Biedronki

Według informacji uzyskanych przez redakcję RP InPost uzyska kolejne 125 milionów złotych na inwestycje w sektorze przesyłek kurierskich.

Chociaż 125 milionów wydaje się być sporą kwotą, to rozłożone na ponad 5 lat, wcale nie powala, gdy myślimy o inwestycjach w logistykę transportową. 25 milionów złotych rocznie inwestycji w firmę kurierską wydaje się być raczej rozsądną kwotą aby utrzymać dotychczasowy rozwój, niż przeskoczyć na nowy poziom działalności. Nie zmienia to faktu, że największe wrażenie robi sam inwestor w postaci funduszu KKR. Ten obraca zasobami na poziomie blisko 150 miliardów dolarów i posiada lub posiadał w swoim portfolio zarówno uznane światowe koncerny jak i obiecujące startupy.

Mowa tu o gigantach takich jak: Toys „R” Us, NXP Semiconductors, Sun Microsystems, First Data.

Jakby tego było mało, InPost kontynuuje rozwój strategii oparty o ustawianie Paczkomatów przed hiper i supermarketami. Pierwszy w kolejności ma być Lidl. Ale już za chwilę zobaczymy tysiąc maszyn paczkomatowych autorstwa Poczty Polskiej pod Biedronkami. Nie oznacza to, że tak jak w przypadku Lidla, także Biedronka bierze się za handel internetowy.

Lidl zbierając bolesne doświadczenia na swoim rodzimym, niemiecki rynku najwyraźniej wyciągnął daleko idące wnioski i w Polsce rewolucję internetową przeprowadzi w zupełnie odmienny sposób. Według zasady, im prościej, oraz im mniej inwestycji, tym lepiej.

Dlatego od strony logistycznej Lidl postanowił zaangażować cudze pieniądze – konkretnie InPostu, który już niedługo zacznie pod sklepami Lidla ustawiać swoje Paczkomaty. Te będą wykorzystywane zarówno do odbioru przesyłek wysyłanych przez InPost, ale także do zakupów spożywczych online, jakie robić będą klienci Lidla.

Jaką drogą pójdzie Biedronka i czy da się przekonać Poczcie Polskiej do zakupów online? Czas pokaże.

Zostaw odpowiedź